Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Nu aveți voie să lăsați mașina pe spații verzi, în parcuri, în locurile unde sunt montate pavele

După o lungă perioadă, mașinile parcate sau staționate neregulamentar în Constanța și Mamaia vor fi ridicate.

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 14.03.2019 - 17:49

După o lungă perioadă, mașinile parcate sau staționate neregulamentar în Constanța și Mamaia vor fi ridicate. Așadar, dacă veniți în vacanță, trebuie să fiți mai atenți unde parcați. Până acum vă puteați alege numai cu o amendă din partea Poliției Locale sau a celei naționale, acum lucrurile se complică și vorbim despre o sumă mult mai mare pe care trebuie să o achitați.
Măsura se aplică începând cu data de 15 martie și este dispusă de polițiștii rutieri din cadrul I.P.J. Constanța și de polițiștii locali de la Direcția Generală Poliția Locală.
Primăria Constanța a anunțat câteva situații în care se pot ridica autoturismele: mașinile sunt pe carosabil unde staționarea este interzisă prin lege, pe trotuare fără respectarea prevederilor legale, pe spații verzi, în parcuri, în locurile unde sunt montate pavele, în parcările amenajate, fără a avea achitată contravaloarea taxei privind parcarea sau pe locurile de parcare amenajate și semnalizate corespunzător, destinate persoanelor cu handicap, etc.
„Mașinile vor fi recuperate doar de utilizatorii de drept în prezența unui polițist și după achitarea taxelor prevăzute prin HCLM 399/2018: tarif ridicare mașini – 450 de lei, tarif transport mașini – 120 de lei, tarif depozitare mașini/ zi – 60 de lei“, au precizat reprezentanții Primăriei Constanța. Costul total este, așadar, de cel puțin 630 de lei.
Mașinile vor fi depozitate în parcul auto situat pe strada Caraiman, nr. 1. Programul de restituire este non-stop. Constănțenii pot verifica dacă autovehiculul a fost ridicat sunând la dispeceratul Direcției Generale Poliția Locală Constanța, 0241/484.205.

O nouă politică de parcări

Recent, în Constanța și Mamaia a fost adoptată și o nouă politică de parcări. În document se arată că va crește numărul parcărilor cu plată, la circa 80%, dar și că se vor construi parcări supraterane. De asemenea, se va încuraja folosirea mijloacelor de transport în comun. „Îmbunătăţirea situaţiei economice a făcut ca numărul de autoturisme să crească în fiecare an, tot mai multe persoane optând să se deplaseze, chiar și pe distanțe scurte cu autoturismul personal, în defavoarea transportului în comun. Faţă de anul 2011, când erau înmatriculate în Constanța 94.394 de autoturisme, an de an numărul acestora a crescut, ajungând ca la sfârşitul anului 2017 să avem înmatriculate în Constanța 108.679 de autoturisme. Eliminarea timbrului de mediu pentru autovehicule a avut ca efect o creştere a numărului de autoturisme înmatriculate şi în Constanța. Ajungând la 350 de maşini la 1.000 de locuitori, estimăm o creştere mai lentă în anii următori, înspre media europeană de cca. 500 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Până în 2018 nu există o limitare a duratei de parcare în zonele aglomerate urbane (zona centrală și cea istorică, zonele administrative, zonele limitrofe unităților de învățământ, etc.), majoritatea locurilor de parcare sunt ocupate de angajaţii instituțiilor publice, agenților economici, etc. din zonele aglomerate. Această situaţie a determinat ca cei care doreau să vină în aceste zone să aibă tot mai puţine locuri de parcare aferente. Un alt efect generat a fost numărul ridicat de parcări ilegale. Şoferii îşi asumau riscul unei amenzi dacă nu identificau un loc de parcare amenajat sau se îndreptau către artere de circulație secundare, determinând supraaglomerarea acestora, uneori blocarea accesului vehiculelor de intervenție (salvare, poliție, pompieri) sau ocuparea în totalitate a trotuarelor, pietonii fiind nevoiți să ocolească aceste autoturisme, utilizând carosabilul.
Parcarea pe trotuar, în special în zonele rezidențiale și în zonele aglomerate ale orașului (centrul oraşului, zonele administrative, Staţiunea Mamaia, zonele limitrofe unităților de învățământ, etc.) a afectat calitatea mediului urban, siguranța deplasărilor cu mijloace alternative de deplasare și eficiența transportului public de călători“, spun reprezentanții Primăriei Constanța. De asemenea, mulţi constănțeni sau locuitori din judeţ şi-au construit case în localitățile de lângă Constanța, navetând zilnic spre oraş, fapt care duce la creșterea numărului de vehicule în trafic la orele de vârf (dimineaţa şi după amiaza).

Standarde de parcare

Reprezentanții primăriei spun că, având în vedere experiența orașelor europene, politicile și standardele de parcare din Constanța vor fi stabilite pe baza celor mai bune practici. Prin standardele de parcare ce se vor aplica, se urmăresc următoarele obiective: rulaj optim de vizitatori, parcări rezidențiale prioritare, atenuarea congestiilor în trafic și promovarea mijloacelor alternative de transport. Premiza de la care se pleacă este că disponibilitatea redusă a locurilor de parcare în zona centrală este unul din instrumentele ce vor ajuta la schimbarea comportamentului de călătorie către moduri mai durabile, precum utilizarea transportului în comun, mersul pe bicicletă și mersul pe jos. Se urmărește ca noile standarde de parcare să fie minime la originea deplasărilor – parcarea rezidențială și maxime la destinații – parcarea micilor magazine și a zonelor de agrement. Standardele minime presupun furnizarea de mai mult spațiu destinat pentru parcări, iar cele maxime un spațiu mult mai mic. Numărul parcărilor de pe stradă va scădea într-un ritm echilibrat, ca efect al amenajării pistelor pentru biciclete, parcărilor pentru biciclete, extinderii spațiilor pietonale și relocarea unor spații stradale pentru liniile de autobuz. Standardele de parcări în zona centrală vor fi mai permisive pentru clădirile non-rezidențiale, prin permiterea împărțirii spațiilor de parcare între angajați și alți utilizatori din zonă.

Comentarii

loading...