Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Noi promisiuni de la Metrorex. Vom traversa Bucureștiul în 25 de minute

Atât va fi necesar trenurilor de metrou să parcurgă Bucureștiul de la vest la est, în 2032, când va fi dată în funcțiune și ultima secțiune din magistrala V, anume Universitate – Pantelimon.

Share

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 18.09.2018 - 17:30

Ministerul Transporturilor a prezentat zilele trecute proiectului unui act normativ privind Magistrala V de metrou, Drumul Taberei – Eroilor – Pantelimon, ocazie cu care a prezentat mai multe date privind acest proiect. Varianta de act normativ propune unificarea proiectelor Drumul Taberei – Universitate și Universitate – Pantelimon în unul singur.

Obținerea unei durate de parcurs la traversarea Bucureștiului de 25 de minute va fi posibilă deoarece viteza comercială a trenurilor de metrou este de 36 de kilometri la oră, față de 14 kilometri la oră, viteza mijloacelor de transport la suprafață în prezent.

„Liniile de transport public suprateran care utilizează acest traseu sunt puternic stânjenite de traficul general astfel încât viteza comercială a acestora este sub 14 km/h şi nu pot fi respectate graficele de circulaţie şi nici crescută atractivitatea transportului public. Consecinţa acestui fapt este gradul mare de aglomerare stradală, poluare chimică şi fonică şi mari dificultăţi în deplasarea populaţiei din zonele respective”, spune Metrorex.

Întreaga magistrală V va avea 16,2 kilometri, 22 de stații, două depouri și o capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră și sens.

Investiția totală se va cifra la 9,16 miliarde euro, inclusiv TVA. Predările in funcțiune se vor face astfel:

În 2019, Râul Doamnei – Eroilor (P.S. Operă) inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei - 7,0 km, 10 staţii, 1 depou;
În 2025, Eroilor (P.S. Operă) – Universitate - Piața Iancului - 5,4 km, 6 staţii;
În 2032, Piața Iancului – Pantelimon - 3,8 km, 6 staţii, 1 depou
Tronsonul Universitate – Pantelimon trebuia deschis în 2018 potrivit studiului de fezabilitate inițial, realizat în 2014.

Metroul va urma direcția Vest-Est traversând sectoarele 1, 2, 3 şi 5, respectiv cartierele: Drumul Taberei, Centru şi Pantelimon, și legând următoarele puncte de interes: Parc Drumul Taberei, Piaţa Moghioroş, Piaţa Danny Huwe, Parcul Eroilor, Piaţa Universităţii, Piaţa Iancului, Stadionul Naţional, Piaţa Vergului.

Stațiile Magistralei 5 după Eroilor, vor fi: Operă, Cişmigiu, Calea Moşilor – Universitate (interstație), Traian, Victor Manu, Naţional Arena, Chişinău, Sfântul Pantelimon, Vergului, Depoul Pantelimon.

Comentarii

loading...