Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

La Șantierul Naval Mangalia e construită o navă pentru minele de diamante din Atlantic

Printre noile nave ce vor fi construite mai e o navă de croazieră pentru Tropice și Polul Nord și două nave Ro-Ro pentru transportul maritim de pasageri și mașini în Canada.

Share

Ticu Ciobotaru 0 comentarii

Actualizat: 17.07.2019 - 14:41

La mai puțin de un an de la tranzacțiile prin care a fost perfectat joint venture-ul dintre statul român și Grupul Damen din Olanda pentru activele Șantierului Naval de la Mangalia și preluarea administrației șantierului de către reprezentanții Damen, compania a demarat construirea unor nave de top, de la o navă offshore pentru o mină de diamante din largul coastelor Namibiei, la o navă de croazieră pentru o companie din Norvegia care va organiza călătorii pe toate mările și oceanele lumii. Activitatea șantierului naval este într-o spectaculoasă creștere a comenzilor și e necesară, într-o primă etapă, dublarea numărului de angajați.

Schimbare de strategie, către nave de croazieră și offshore

În ultimele luni, strategia Șantierului Naval de la Mangalia a fost reorientată. Dacă în ultimii 20 de ani au fost construite nave comerciale mari, administrația Damen a relansat șantierul către construcția de nave cu structură cu table subțiri și de nave cu un nivel ridicat de armare, astfel încât compania să devină un concurent pe acest segment din industria navală europeană. Damen Mangalia a fost inclus în Divizia de nave Business Cruise, RoPax și Offshore a Damen Shipyards Group, care are ca obiectiv construirea de nave de croazieră, nave de pasageri și nave offshore. De aproximativ 9 luni, șantierul de la Mangalia este beneficiarul rețelei internaționale de vânzări a Grupului Damen, iar atragerea noilor contracte va permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară. În doar câteva luni au fost încheiate trei contracte, axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia, nave de croazieră, nave destinate pentru transportul de pasageri și nave offshore. „Asta explică tipurile de nave pe care intenționăm să le construim și ne bucurăm că am reușit să securizăm nave pentru toate cele trei zone”, ne-a declarat directorul general al Șantierului Naval Damen Mangalia, Chris Groninger, care a fost prezent la Galați pentru semnarea cu conducerea Administrației Fluviale a Dunării de Jos a contractului pentru modernizarea remorcherului „Perseus”, singurul spărgător de gheaţă al flotei de la Dunăre.

Navă pentru minele de diamante din adâncurile Atlanticului

Cel mai interesant proiect construit la Mangalia este cel al unei nave offshore destinată căutării şi recuperării de diamante din adâncuri. „Pe 6 mai am început construirea primei nave noi, o navă offshore de 177 metri lungime, pentru minerit de adâncime pentru diamante în zona coastei Namibiei. O afacere foarte interesantă”, spune directorul Șantierului naval Damen Mangalia. Contractul a fost semnat în februarie 2019 cu Debmarine Namibia. Compania operează una din cele mai mari mine de diamante din lume, la adâncimi între 90 şi 150 de metri, în largul coastei Namibiei. Nava construită la Mangalia va fi cea mai modernă navă în căutarea şi recuperarea de diamante din lume. Va fi dotată cu un sistem dinamic de poziţionare DP2, care se bazează pe un sistem cu şapte propulsoare, alimentate de şase generatoare. Construirea navei va dura doi ani, urmând să fie livrată în trimestrul al doilea din 2022.

Nave Ro-Ro pentru Vancouver, Canada

La începutul lunii august va începe construirea unei prime nave de tip Ro-Ro pentru o companie din Canada. O navă de acest tip efectuează transporturi de pasageri și autovehicole, fiind dotată cu rampe acționate hidraulic care pot fi rabatate pe cheu pentru a facilita ambarcarea și debarcarea autovehicolelor. „Pentru Divizia Ro-Ro și RoPax, pentru nave de pasageri, am semnat un contract pentru două nave Ro-Ro pentru transportul de pasageri și mașini, care vor opera între Vancouver şi insulele din zonă. Vor fi nave de 148 de metri lungime, cu propulsie pe bază de gaz lichefiat. Pe 5 august vom începe construcţia pentru una din cele două nave de tip Ro-Ro”, a precizat directorul Damen Mangalia.

Navă de lux, pentru croaziere la Tropice și Polul Nord

O altă navă nouă, a cărei construire va începe la sfîrșitul acestui an, este o navă de croazieră, care va naviga pe toate mările și oceanele lumii și prin dotările de la bord le va asigura pasagerilor cel mai bune condiții, atât la navigarea în zonele tropicale, cât și în zonele polare. Este un contract prin care Grupul Damen intră pe piața navelor de croazieră. „La sfârşitul anului vom începe construirea celei de a treia nave noi, pentru compania Sea Dream, o navă de croazieră. Nava este încă în fază de proiectare, colegii noştri de la Marine Engineering Galaţi lucrează intens la proiectarea acestei nave şi până la sfârșitul acestui an vom realiza începerea debitării tablei, iar în doi ani vom livra această navă complet. Este de menţionat că nu vom realiza un corp de navă care să fie echipat în altă țară, ci vom realiza nava complet în Mangalia”, a mai adăugat Chris Groninger. Beneficiarul navei este compania Sea Dream Yacht Club din Oslo, Norvegia. Această navă va avea o lungime de 155 metri și va fi The Mega Yacht, a purpose-built ship, will be prepared to operate in destinations, including polar and tropical, around the world.pregătită să opereze în destinații din întreaga lume, inclusiv în zone polare și tropicale. As such, the vessel will boast ice class Polar Code 6 credentials.“Pentru navigarea în zonele polare nava va avea „clasă de gheață”, adică va avea capabilități de spărgător de gheață, respectiv „Polar Code 6”.

Va fi modernizat singurul spărgător de gheață de pe Dunăre

Simultan cu construirea unor nave noi, la șantierul din Mangalia va fi continuată activitatea de reparații de nave, cu o mare pondere în cifra de afaceri. În 2018, au fost realizate reparații la 20 de nave. Pentru 2019 a fost semnat deja un contract pentru lucrări de montare de echipamente pentru retenția noxelor la 11 nave. Pe 12 iulie, directorul Șantierului Damen Mangalia a semnat cu directorul Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați, Dorian Dumitru, contractul pentru modernizarea şi remotorizarea remorcherului „Perseus”, singurul spărgător de gheață de pe Dunăre. Nava de 6.600 CP, construită în urmă cu 30 de ani la Șantierul Naval Brăila va fi modernizată la Mangalia, după lucrările în valoare de 50,4 milioane lei, fonduri asigurate de la bugetul de stat, îndeplinind funcțiunile de spărgător de gheață, navă de stingere a incendiilor și navă de salvare.

Damen Mangalia își dublează numărul de angajați

Pentru construirea navelor noi este necesară, într-o primă etapă, dublarea numărului de angajați. „Când am început activitatea, în urmă cu aproape un an, aveam 1.680 de angajați, în prezent avem aproape 2.050 și intenționăm ca până la sfârșitul anului să creștem la 2.500. Anul viitor vom crește până la aproximativ 3.000. Cu cei 3.000 de angajați vom acoperi prima etapă de creștere a organizației. Bineînțeles că ulterior vom crește numărul de angajați, dar acum e prima etapă”, a mai precizat Chris Groninger, care a mai adăugat că vor fi integrate activitățile celor două șantiere Damen din România, de la Galați și Mangalia: „Cele două echipe, de la Galați și Mangalia, lucrează în colaborare apropiată pentru diverse proiecte. În această primăvară au fost aproximativ 250 de angajați ai Damen Mangalia care au lucrat la Galați. Damen Mangalia a construit secții de corp de navă pentru șantierul naval din Galați. Dar ar putea fi cazul ca anul viitor rolurile să se inverseze, astfel încât personal de la Galați să fie relocat la Mangalia sau să se construiască secții la Galați. Dar cu siguranță vom folosi cunoștințele și experiența extinse pe care Galațiul le are. Galațiul produce nave pentru Damen de mai bine de 20 de ani și cu siguranță vom folosi această experiență”.

 

 

Comentarii

loading...