Ministrul Educației, Monica Anisie, a cerut ca elevii din România să învețe online. Însă, spune analistul Mircea Coșa pentru Mediafax, închiderea şcolilor discriminează populaţia care nu are acces la Internet. Analistul Mircea Coşea spune că anul acesta este unul pierdut pentru elevi şi studenţi. În România, doar jumătate dintre elevi deţin o conexiune la Internet, conform Mediafax.
Închiderea şcolilor nu îi poate trata în mod egal pe elevi şi studenţi, pentru că teleşcoala este o măsură care poate fi aplicată doar pentru cei cu acces la Internet.
„Dacă ne uităm la gradul de acoperire cu internet al României, vedem că el este pe ultimul loc în UE şi se opreşte cam la 35-48%. În restul ţării, ai o populaţie şcolară care nu are niciun fel de acces la învăţământul prin teleşcoală. Deci i-ai eliminat din oficiu. Din oficiu, ai creeat o discriminare care va dura pe termen lung. Este un an pierdut pentru generaţiile care sunt acum în sistemul preşcolar- preuniversitar”, spune Mircea Coşea.
În ţară, doar 54,4% din gospodării sunt conectate la Internet. La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%.
În România sunt 3,5 milioane de elevi si studenţi.
Chiar dacă România este pe locul doi în lume la viteza de acces la internet, gradul de penetrare al rețelelor este deficitar. În ţară, doar 54,4% din gospodării sunt conectate la Internet. Din acestea, 70,9% se află în oraş, potrivit datelor INS.
În statele vestice, precum Suedia, procentul celor care au acces la internet se ridică la 96%, în Germania – 95%, iar în Spania – 91%. La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%, conform libertatea.ro.