16.6 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialChina va deveni cea mai importantă destinaţie comercială până în 2030

China va deveni cea mai importantă destinaţie comercială până în 2030

Comerţul internaţional şi-a revenit la nivelul de dinainte de criza economică globală, iar în anii următori ierarhiile în comerţul global se vor modifica în mod radical pe măsură ce economiile emergente vor începe să domine principalele rute maritime şi aeriene la orizontul anului 2030.

Acestea sunt principalele concluzii ale unui raport recent al PricewaterhouseCoopers care analizează viitorul comerţului internaţional, luând în calcul evoluţia primelor 25 de destinaţii comerciale maritime şi aeriene până în 2030.

În cadrul raportului, economiştii PwC au folosit tehnici speciale de modelare economică pentru a proiecta evoluţia schimburilor comerciale bilaterale, atât cele maritime, cât şi cele aeriene, analizând 29 de economii de-a lungul următoarelor două decenii.

Potrivit studiului, China va depăşi Statele Unite şi va domina comerţul global la orizontul anului 2030. De asemenea, patru rute comerciale majore vor aduce oportunităţi semnificative de dezvoltare pentru companiile de transport şi logistice: regiunea Asia-Pacific, comerţul dintre economiile emergente şi pieţele dezvoltate – îndeosebi ruta Germania-China, comerţul dintre economiile emergente, pe ruta Asia – America Latină si  comerţul dintre China şi Africa.

Comerţul internaţional a scăzut puternic în 2009, dar şi-a revenit la nivelurile anterioare, şi se estimează că anul 2010 va marca depăşirea volumului de mărfuri schimbate în 2008, considerat anul de vârf.

Ca proporţie din PIB-ul global, comerţul internaţional va creşte pe termen scurt, pe fondul revenirii creşterii economice.

Până în 2030, peisajul competitiv în comerţul internaţional se va modifica radical, economiile emergente începând să genereze cea mai mare parte a producţiei globale.

România are potenţial de a deveni, prin intermediul portului Constanţa, principala poartă de intrare a bunurilor provenind din Estul Asiei şi Orientul Mijlociu către Europa Centrală şi de Est, şi astfel de a ajunge una dintre rutele comerciale majore din viitor. Dar pentru a-şi maximiza avantajele geografice competitive, în afară de îmbunătăţirea infrastructurii, România trebuie să implementeze câteva modificări legislative esenţiale, care ar transforma-o într-o destinaţie ideală pentru importurile europene. Mă refer în principal la amânarea plăţii TVA la import pentru toate companiile, indiferent de cuantumul importurilor, la implementarea sistemului reprezentării fiscale globale şi la facilităţi vamale precum Agentul Economic Autorizat “, a declarat Peter de Ruiter, Partener, Liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România.

“Companiile de transport şi logistice vor trebui să se adapteze acestei schimbări în dinamica rutelor comerciale pentru a putea să-şi valorifice la maximum oportunităţile de profit”, a precizat Peter de Ruiter, Partener.

Companiile care îşi vor adapta strategia din perspectiva acestor modificări ale dinamicii schimburilor comerciale internaţionale din următorii 20 de ani vor avea avantaje competitive semnificative pe această piaţă puternic interconectată. „Avantajul „primului venit” va fi unul considerabil pentru cei care reuşesc să-şi stabilească o prezenţă solidă pe o rută comercială care va creşte în importanţă în viitor, iar aceasta ar fi crucial pentru dezvoltarea României”, a adăugat de Ruiter.

De fapt, modificarea peisajului competitiv al comerţului global generează deja oportunităţi, dar şi provocări pentru cei care operează în industria de transport şi logistică. Spre exemplu, 73% dintre directorii de companii din acest sector declară că îşi adaptează strategiile pentru a răspunde potenţialului de creştere din pieţele emergente.

Până în 2030, China va deveni principalul partener comercial global, apărând în 17 din primele 25 de rute comerciale. De asemenea, se remarcă ascensiunea unor economii emergente precum Indonezia, Malayezia, Nigeria, Thailanda, Arabia Saudită, Brazilia, India şi Emiratele Arabe Unite.

Cele mai citite

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță, iar Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI) World a prezis că traficul global de pasageri va...

Rusia ar putea ataca Polonia dacă NATO ar aduce acolo arme nucleare

Rusia amenință că va ataca o țară membră a Alianței Atlanticului de Nord (NATO). Vice-ministrul rus de Externe a spus că acest lucru se...

Colliers: Numărul locuinţelor vândute în Bucureşti, în creştere cu 18% în primul trimestru din 2024

Piaţa rezidenţială a început anul 2024 în forţă, cu un prim trimestru încheiat cu o creştere de 18% a numărului tranzacţiilor cu apartamente în...
Ultima oră
Pe aceeași temă