Mentorii scolari aplica reforma cu jeep-uri

Pentru ca toate cele patru proiecte derulate de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin Unitatea de Management a Proiectului Invatamant Rural (UMPIR) cu Banca Mondiala, care totalizeaza un imprumut de 90 de milioane de dolari, sunt o adevarata ...

Share

Aida Danaila 0 comentarii

15.06.2005 - 00:00
Pentru ca toate cele patru proiecte derulate de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin Unitatea de Management a Proiectului Invatamant Rural (UMPIR) cu Banca Mondiala, care totalizeaza un imprumut de 90 de milioane de dolari, sunt o adevarata vaca de muls, recent infiintatele posturi de mentori scolari au fost ocupate pe "spranceana", numai de fii, fiice sau cunostinte ale diverselor persoane sus-puse din invatamant.
Concret, in fiecare judet, doi mentori scolari ar urma sa alerge cu laboratorul mobil 4x4 marca "Subaru" prin scolile din rural ca sa invete personalul de acolo cam ce este aceea reforma in invatamant si ce-si propune. Altfel spus, sa le dea consultanta si eventual sa-i mai scoleasca pe necalificatii din invatamant si, deci, sa-i ajute sa se califice. Pompos si greu de realizat, de parca un mentor scolar le-ar sti pe toate. Nu stim cand au fost scoliti, conducerea Ministerului Educatiei si Cercetarii declarand ca alegerea mentorilor scolari s-a facut pe baza de CV-uri si interviu. Nici salariul nu este de neglijat, 480 de dolari brut dupa varianta oficiala si 400 de euro net dupa cum se zvoneste, plus ca mentorii nu vor merge cu mana goala. Ca sa-i scoleasca pe nestiutorii de la tara in ale reformei, mentorii vor fi dotati cu laptop si videoproiector. Practic, jeep-urile "Subaru" achizitionate de fosta conducere a MEdC, cate unul pentru fiecare judet, vor fi foarte valoroase - 30.000 de dolari bucata de jeep, echipamente de pana la 10.000 de dolari pe fiecare. In plus, fiind produse in Japonia, intretinerea este si foarte ridicata, proportional cu fiabilitatea. Daca mai punem la socoteala si mentorii alesi pe spranceana (exista mentori in 8 judete unde s-a desfasurat proiectul-pilot si se analizeaza CV-urile altora), este clar ca afacerile cu Banca Mondiala sunt excelente. Din pacate, nota de plata o sa o platim tot noi, contribuabilii, fiind vorba de imprumut, nu de bani dati de pomana. Ministrul Miclea crede ca mentorii nu vor face piata cu jeep-urile respective, dar este greu de controlat, mai ales ca masinile vor fi conduse de unul din cei doi mentori. Ca la curse, un pilot si un copilot.

Citește totul despre:

Comentarii