14.4 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăSpecialARO si-a inchis oficial portile

ARO si-a inchis oficial portile

Miercuri, 26 iulie a.c., a fost ulima zi de munca pentru ultimii 990 de muncitori ai Uzinei ARO. Adusa in criza profunda de tot felul de “strategi”, uzina musceleana si-a inchis miercuri portile, urmand ca patrimoniul, atat cat a mai ramas din el, sa intre in conservare.

In urma acestor ultime disponibilizari, in judetul Arges a crescut rata somajului, fiind astfel depasita media nationala de 5,3%, ajungandu-se la peste 6%. Pe de alta parte, nici administratorul judiciar Gheorghe Banu nu se speteste facand ceea ce trebuie pentru a impiedica intr-un fel continua diminuare a patrimoniului sau pentru limitarea cresterii somajului. Dimpotriva. Sigiliile puse pe magazii, depozite sau pe usile sectiilor care adapostesc utilajele de zeci de milioane de dolari sunt gasite rupte in fiecare dimineata sau inlocuite cu altele contrafacute. Mai mult, recent a fost angajata pentru asigurarea pazei patrimoniului ARO o firma bucuresteana, care in loc sa angajeze mana de lucru din randul fostilor salariati ARO a preferat sa faca angajari de personal, din afara uzinei, cum ar fi nepotul ex-ofiterului SRI col. Motrun, seful obiectivului. Din pacate acelasi administrator judiciar, Gheorghe Banu, continua sa se opuna inchirierii patrimoniului ARO firmei AMROM Automotiv Romania, compusa din SIF Oltenia (20%) si SIF Muntenia (30%) si condusa de Vlad Soare si Virgil Magureanu. Firma care si-a luat angajamentul ca la ARO poate fi reluata productia de autoturisme cu un capital de lucru de 10-11 milioane de dolari. In legatura cu preluarea ARO de catre AMROM, prefectul de Arges, Ion Carstoiu, este intru totul de acord: “Din cate am inteles, sunt trei nume de administratori, unul este Magureanu, dar in spatele acestei asocieri stau doua SIF-uri, Oltenia cu 20% si Muntenia, care are vreo 30%. In acest context, in care SIF-urile detin 50%, nu ma intereseaza care-i mai departe ingineria financiara. Important este ca uzina sa functioneze. Sa produca autoturisme, situatie in care oamenii au de lucru, avem ce vinde, luam taxe si impozite, exportam s.a.m.d. In concluzie, nu ma intereseaza numele si implicarea lui Vantu si Magureanu, vreau doar ca ARO sa intre pe productie”. Pe de alta parte, cu cele 80 ha de terenuri, ARO este o mare afacere imobiliara, chiar daca i-au fost furate pana si gardurile.

Cele mai citite

În atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene rușii au cheltuit sute de milioane de dolari

În atacurile asupra infrastructurii energetice din Ucraina ruşii au schimbat tactica, explică analiştii militari, potrivit tvrinfo.ro. Trimit asupra unei ţinte sute de rachete şi drone...

Traficul rutier restricționat în Pasajul Unirii din Capitală. Un motociclist a intrat în peretele pasajului

Traficul rutier este restricţionat marţi seară în Pasajul Unirii din Capitală, pe sensul de mers către bd. Mărăşeşti, după ce un motociclist a intrat...

Pui vopsit, pentru a părea proaspăt. Avertismentul șefului ANPC. FOTO

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Horia Constantinescu, avertizează, în această dimineaţă, că unele firme vopsesc carnea de pui, pentru a o face să...
Ultima oră
Pe aceeași temă