Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Semnele de întrebare rămase după catastrofa din Apuseni

Operaţiunile de salvare a răniţilor din Munţii Apuseni au fost marcate de bâlbe enorme din partea autorităţilor române, care au ajuns abia după şapte ore la locul accidentului. Victor Zota, vicepreşedintele ...

Share

Razvan Chiruta 0 comentarii

21.01.2014 - 20:14

Operaţiunile de salvare a răniţilor din Munţii Apuseni au fost marcate de bâlbe enorme din partea autorităţilor române, care au ajuns abia după şapte ore la locul accidentului.

Victor Zota, vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Transplant, instituţie pentru care medicii se deplasau de la Bucureşti la Oradea, a criticat dur modul cum au intervenit autorităţile. „E inadmisibil că i-au descoperit atât de târziu. Radu Zamfir mi-a spus că Iovan a fost conştient. E inimaginabil ca în România anului 2014 să cadă un avion şi noi să nu ştim 7 ore unde a căzut”, a precizat Victor Zota, pentru gandul.info.

Ulterior s-a aflat că pilotul Adrian Iovan ceruse iniţial anularea zborului, din cauza unor defecţiuni tehnice, dar până la urmă medicii au fost de acord să plece spre Oradea, pentru că transplantul era urgent, pilotul spunând: „Măcar să trecem de zona muntoasă”, potrivit Mediafax.

Aeronava cu probleme a pornit la drum, deşi avea 35 de ani vechime, iar SMURD deţine un aparat de zbor performant şi ultrarapid, utilat pentru transporturi umanitare, pe care a plătit circa un milion de euro. Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Raed Arafat a explicat că acesta nu a putut fi folosit pentru că este în prezent în revizie la Aerostar Bacău, deoarece îi lipseşte o piesă. „Avionul nou a fost folosit în mai multe operaţiuni de transplant până acum”, a declarat Raed Arafat. El a promis că va prezenta şi o listă cu zborurile deja efectuate de acest aparat.

Din păcate, bâlbele autorităţilor i-au lăsat în frig, şapte ore, pe răniţi. Astfel, pilotul Adrian Iovan a murit în urma unui şoc traumatic, combinat cu şocul hipotermic, iar în cazul Aureliei Ion decesul a fost cauzat de şoc hipotermic, combinat cu tulburări de respiraţie, a declarat pentru Mediafax şeful Serviciului de Medicină Legală Alba, Gheorghe Vieru. Mai mult, familia tinerei a aflat de la televizor de soarta studentei.

Un raport preliminar al administraţiei române a traficului aerian, Romatsa, a susţinut că au existat informaţii de la aparatele aflate în zbor că avionul prăbuşit avea funcţională staţia de de transmitere a unui semnal în caz de urgenţă, care ar fi trebuit decriptat la Moscova. Conform digi24.ro, reprezentanţii Centrului COSPAS din capitala Rusiei au declarat că, în cursul zilei de luni, nu au primit nici un semnal de urgenţă din spaţiul aerian românesc şi nici o informaţie din România.

Peste toate acestea, o informaţie ieşită la iveală nu a mai uimit pe nimeni. Softurile pentru localizarea apelurilor 112 de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi pentru coordonarea sistemului de salvare de la administraţia de trafic aerian sunt furnizate de Teamnet, care a făcut parte din grupul Asesoft, deţinut de senatorul PSD Sebastian Ghiţă. “Romatsa dispune de softuri de milioane de euro, chiar recente, şi tot degeaba. Probabil le-au achiziţionat pentru a putea face statele de plată. Aici chiar sunt vinovaţi mulţi «tocători de bani publici», a acuzat Sorin Bota, coleg de partid cu senatorul Sebastian Ghiţă, potrivit Hotnews. Aplicaţia a costat, în 2009, 415.000 euro, fără TVA.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...