Rocada asfaltului: ninge cu 52.000.000 euro

Bătălia dintre vechea gardă de asfaltatori (Pa&Co şi Euroconstruct Trading 98) şi noua gardă (Delta ACM, Straco şi Romstrade) pentru deszăpezirea autostrăzilor A1 şi A2 în următorii 2 ani s-a tranşat în favoarea ...

Share

Doru Cireasa 0 comentarii

24.06.2010 - 21:06

Bătălia dintre vechea gardă de asfaltatori (Pa&Co şi Euroconstruct Trading 98) şi noua gardă (Delta ACM, Straco şi Romstrade) pentru deszăpezirea autostrăzilor A1 şi A2 în următorii 2 ani s-a tranşat în favoarea ultimilor.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a publicat ieri în SEAP - Sistemul Electronic de Achiziţii Publice - anunţul de acordare a contractului în valoare de 23 milioane euro către firmele Delta ACM, Straco şi Romstrade pentru lucrările de întreţinere pe următorii doi ani a Autostrăzii A1, Bucureşti-Piteşti. Ultimele două firme au primit şi un alt contract, în valoare de 29 milioane euro, pentru lucrări similare efectuate pe cealaltă autostradă a României, respectiv A2, Bucureşti-Cernavodă. Anunţurile CNADNR marchează sfârşitul unui război dus inclusiv în justiţie de către firmele menţionate, pe de o parte, şi un consorţiu format din companiile Pa&Co şi Euroconstruct Trading 98 pe de altă parte. Aceste două companii sunt deţinute de Costel Căşuneanu şi, respectiv, Dan Beşciu, asociat cu Sorin Vulpescu. Delta ACM şi Straco aparţin unei noi generaţii de regi ai asfaltului constituite din Florea Diaconu (patronul primeia), fraţii Traian şi Alexandru Horpos, precum şi din Vlad Vameşu, acţionari ai celeilalte firme.

Cifrele de afaceri ale firmelor acestora au crescut de până la zece ori în ultimii ani, detronându-i pe mai cunoscuţii Dorinel Umbrărescu, Dan Beşciu şi Costel Căşuneanu.

Firmele care au primit contractele de pe A1 şi A2 beneficiază pe centura Bucureşti de majorări substanţiale ale contractelor lor, chiar de până la 100%. Contractele primite de firmele Straco, Romstrade şi Delta ACM se vor derula în perioada 2010-2012 şi vor viza întreţinerea pe timp de vară şi iarnă a autostrăzilor.

Firmele câştigătoare vor efectua deszăpeziri, lucrări de întreţinere curentă şi periodică, vor asigura paza şi protecţia, salubrizarea şi lucrările de marcaj. Suma de 52 de milioane de euro a celor două contracte nu este bătută în cuie şi a fost ofertată pe baza unor cantităţi de lucrări estimative cerute la licitaţie de către CNADNR. Practic, contractele vor fi mult mai grase şi vor depinde de cât de grele vor fi cele două ierni care vor urma.
Aceasta, deoarece CNADNR va plăti separat staţionarea utilajelor de deszăpezire a firmelor şi, mult mai consistent, orice oră de activitate propriu-zisă a acestora pe carosabil.

O licitaţie cu cântec

Ca în toţi anii în care a scos deszăpezirile la licitaţie, şi în toamna anului trecut competiţia organizată de CNADNR s-a caracterizat prin trucuri de natură a ajuta anumite firme în licitaţie. Pentru autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, pentru a putea participa la licitaţie, o firmă trebuia să demonstreze că deţine opt vidanje, în condiţiile în care autostrada în cauză nu avea nici o toaletă publică. Pentru a putea participa la licitaţii, firmele trebuiau să aibă nici mai mult, nici mai puţin decât camioane cu o capacitate de minimum 6.400 de centimetri cubi, celebrele vehicule militare şi civile cu tracţiune integrală Unimog, fabricate de Mercedes, considerându-se că nu sunt suficiente pentru deszăpezirea autostrăzilor deoarece cilindreea motoarelor era de doar de 4.000-5.000 de centimetri cubi.

 

Citește totul despre:

Comentarii