Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

OUG de 1,1 milioane euro pentru angajarea de bucătari şi cameriste în case de odihnă MAI, SRI şi SIE

Guvernul vrea să încadreze pentru şase luni, în intervalul mai-octombrie, bucătari, cameriste, ospătari şi recepţioneri în bazele de agrement, casele de odihnă şi de oaspeţi ale MAI şi căminele administrate de ...

Share

Rl online 0 comentarii

28.04.2010 - 11:48
Guvernul vrea să încadreze pentru şase luni, în intervalul mai-octombrie, bucătari, cameriste, ospătari şi recepţioneri în bazele de agrement, casele de odihnă şi de oaspeţi ale MAI şi căminele administrate de servicii de informaţii, cu o majorare a costurilor de personal de peste 1,1 milioane euro. Potrivit Mediafax, încadrarea acestei categorii de personal pe posturi vacante, pentru o perioadă limitată, este prevăzută într-un proiect de ordonanţă de urgenţă.

 

În document se aminteşte că Executivul a suspendat încă din 2009 ocuparea prin examen sau concurs a posturilor vacante din autorităţile şi instituţiile publice, cu excepţia unui procent de 15% din totalul posturilor care urmează să devină vacante, dar se arată totodată că Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI) are în administrare spaţii de cazare destinate recreerii şi refacerii "capacităţilor fizice şi intelectuale" ale personalului, care funcţionează numai în sezonul estival şi pentru care s-ar justifica acceptarea unor excepţii referitoare la încadrarea personalului.

Activităţile de pregătire şi desfăşurare a sezonului estival se execută prin grija Direcţiei Economico-Administrative, în al cărei stat de organizare sunt prevăzute posturile de personal contractual care deservesc aceste spaţii, iar în bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor este prevăzut un număr maxim în finanţare de 182 indicatori, se arată în actul normativ.

În document se aminteşte totodată că atât Serviciul Român de Informaţii, cât şi Serviciul de Informaţii Externe au în administrare cămine de garnizoană pentru care este necesară asigurarea condiţilor de cazare şi hrănire a personalului.

"În vederea desfăşurării în condiţii optime a activităţilor specifice se impune încadrarea pe o perioadă de timp determinată, de 6 luni, cu personal de specialitate (recepţioneri, bucătari, ospătari, cameriste etc.). Ţinând seama de perioada scurtă până la începerea sezonului estival 2010, nereglementarea în regim de urgenţă a celor de mai sus va conduce la imposibilitatea funcţionării complexurilor şi bazelor de agrement, a caselor de odihnă şi de oaspeţi aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a căminelor de garnizoană aflate în administrarea Serviciului Român de Informaţii şi a Serviciului de Informaţii Externe, inclusiv a activităţii de alimentaţie desfăşurată în cadrul acestora", se justifică în proiectul de ordonanţă.

În acelaşi act normativ este anunţată intenţia de organizare în Academia de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza" din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor a concursului pentru ocuparea a 43 posturi didactice vacante, din care 4 de profesor universitar, 19 de conferenţiar, 15 de lector, 2 de asistent, 2 de preparator şi 1 post de instructor de poliţie echivalent preparator.

Funcţiile de personal contractual ce urmează a fi încadrate în sezonul estival pentru administrarea complexurilor şi bazelor de agrement, a caselor de odihnă şi de oaspeţi din administrarea MAI şi a căminelor de garnizoană aflate în administrarea SRI şi SIE, precum şi funcţiile didactice din învăţământul superior al MAI sunt incluse astfel pe lista posturilor care beneficiază de o excepţie de la încadrarea în procentul de 15% din posturile vacante.

Legislaţia în vigoare prevede că încadrarea în procentul de 15% nu se aplică în situaţia în care ocuparea posturilor vacante nu duce la majorarea numărului total de posturi ocupate, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget, la nivelul ordonatorului principal de credite, în cazul ocupării posturilor vacante corespunzătoare.

"Reglementarea propusă urmăreşte rezolvarea unei situaţii juridice, prin stabilirea unor excepţii referitoare la încadrarea personalului ce asigură desfăşurarea activităţii în sezonul estival. Soluţia propusă ţine seama de faptul că intervenţia legislativă imediată are drept consecinţă funcţionarea complexurilor şi bazelor de agrement, a caselor de odihnă şi de oaspeţi aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a căminelor de garnizoană aflate în administrarea Serviciului Român de Informaţii şi a Serviciului de Informaţii Externe, fapt ce conduce la crearea condiţiilor corespunzătoare pentru refacerea capacităţilor fizice şi intelectuale ale personalului în perioada sezonului estival, desfăşurarea ciclurilor de pregătire şi derularea în condiţii optime a misiunilor specifice, precum şi desfăşurarea în bune condiţii a activităţii specifice de învăţământ superior în Academia de Poliţie", este argumentul prezentat în proiect.

În document se susţine de altfel că aceste elemente vizează "interesul public general" şi constituie "situaţii de urgenţă şi extraordinare" a căror reglementare nu poate fi amânată, pe considerentul că nepromovarea actului normativ ar putea avea drept consecinţe negative imposibilitatea derulării activităţii complexurilor şi bazelor de agrement, a caselor de odihnă şi de oaspeţi, respectiv a căminelor de garnizoană din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Informaţii Externe pentru sezonul estival 2010, precum şi derularea necorespunzătoare a activităţilor de învăţământ superior din Academia de Poliţie.

Documentul include şi impactul financiar asupra bugetului general consolidat rezultat din încadrarea personalului, care relevă o creştere în acest an cu 4,6 milioane lei (1,1 milioane euro) a cheltuielilor de personal şi o majorare de 1,4 milioane lei a veniturilor bugetare din impozitul pe venit şi plata asigurărilor sociale.

La capitolul privind propuneri pentru acoperirea creşterii cheltuielilor bugetare şi compensarea reducerii de venituri bugetare, în document este explicat că "nu este cazul".

Fondurile se asigură din bugetele Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii şi Serviciului de Informaţii Externe, iar posturile se încadrează în numărul maxim de posturi finanţate aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2010.

 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...