Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

VIDEO. Ministerul Transporturilor înapoiază banii GFR

Ministerul Transporturilor va returna garanţia de 10 milioane de euro depusă de Grupul Feroviar Român (GFR) pentru participarea la privatizarea CFR Marfă, iar contul escrow de 20 de milioane de euro a fost deja deblocat, a declarat, ...

Share

Rl online 0 comentarii

22.10.2013 - 11:16

Ministerul Transporturilor va returna garanţia de 10 milioane de euro depusă de Grupul Feroviar Român (GFR) pentru participarea la privatizarea CFR Marfă, iar contul escrow de 20 de milioane de euro a fost deja deblocat, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, conform Agerpres.

Citeşte şi: Privatizarea CFR Marfă a eşuat. Ce au declarat Gruia Stoica şi Ramona Mănescu

"Garanţia va fi returnată, aşa cum au indicat şi consultanţii CFR Marfă, Muşat şi Asociaţii şi Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garanţia urmează să fie returnată mâine (miercuri n.r.)", a spus Mănescu.

În ceea ce priveşte păstrarea  secretarului de stat Cristian Ghibu în conducerea comisiei de privatizare, ministrul Transporturilor a negat acest lucru.

Ea a adăugat că va prezenta un nou calendar al privatizării CFR Marfă în Guvern la finele săptămânii. "Noul calendar va fi prezentat întâi Guvernului, apoi presei. Trebuie întâi agreat în Guvern'" a explicat ministrul.

 

Privatizarea CFR Marfă a eşuat întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut însă finaliza la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

Citește totul despre:

Comentarii