Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Inspecţia Judiciară finalizează azi verificările la Parchetul General. Raportul va fi predat CSM abia pe 10 noiembrie!

Inspecţia Judiciară (IJ) finalizează, vineri, controlul la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ), din echipa de verificare făcând parte opt inspectori, potrivit calendarului aprobat de IJ. Rezultatele urmează să fie trecute într-un raport, care va ajunge la CSM.

Share

Mircea Marian 0 comentarii

Actualizat: 29.09.2017 - 11:01

UPDATE:Inspecţia Judiciară urmează să înainteze raportul către Secţiei pentru procurori a CSM până la data de 10 noiembrie, anunţă IJ pe Twitter. Echipa de control a fost formată din opt inspectori judiciari.

Inspecţia Judiciară (IJ) finalizează, vineri, controlul la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ), din echipa de verificare făcând parte opt inspectori, potrivit calendarului aprobat de IJ.
 Rezultatele urmează să fie trecute într-un raport, care va ajunge la CSM, scrie mediafax.ro.

„Controlul se desfăşoară în perioada 4-29 septembrie. Echipa de control este formată din opt inspectori judiciari. A fost dispus de inspectorul-şef, fiind introdus în planul anual de controale, ca urmare a propunerii ministrului Justiţiei”, declara purtătorul de cuvânt la IJ, Alin Alexandru, înaintea începerii verificărilor.

Verificările au privit activitatea Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie desfăşurată în anul 2016 şi primul semestru al anului 2017.
 Controalele de fond pe care IJ le realizează la unităţile de parchet vizează, în principal, aspecte precum verificarea organizării şi coordonării eficiente a activităţii, a comportamentuilui şi comunicării, a asumării responsabilităţilor şi a aptitudinilor manageriale: repartizarea procurorilor pe sectoare de activitate; repartizarea personalului auxiliar de specialitate şi a celorlalte categorii de personal; repartizarea echilibrată a lucrărilor; dotarea tehnico – materială şi informatică; condiţiile în care procurorii, personalul auxiliar de specialitate şi personalul contractual îşi desfăşoară activitatea; verificarea comportamentului şi comunicării cu procurorii, lucrătorii de poliţie judiciară, specialiştii, personalul auxiliar, personalul contractual, judecătorii, justiţiabilii, ceilalţi participanţi la procesul penal şi alte instituţii; relaţia cu mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul parchetului şi transparenţa actului de conducere; respectarea principiului repartizării pe criterii obiective a cauzelor; delegarea atribuţiilor; planificarea pe termen scurt, mediu şi lung etc.

Inspectorii au mai evaluat şi activitatea de urmărire penală şi supraveghere a cercetărilor penale efectuate de către organele poliţiei judiciare, între care se numără verificarea cauzelor aflate în lucru la procuror, examinarea cauzelor mai vechi de un an de la sesizare, incidenţa dispoziţiilor privind prescripţia răspunderii penale. De asemenea, controalele au vizat şi modul de rezolvare a memoriilor, a plângerilor şi sesizărilor.

Un control similar a fost făcut şi la Direcţia Naţională Anticorupţie, acesta stârnind mai multe controverse după ce o inspectoare a fost înregistrată în timp ce acuza presiuni din partea Laurei Codruţa Kovesi, mai arată mediafax.ro.

Citește totul despre:

Comentarii