12.7 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSpecialDe ce a renunţat Anca Boagiu să rezilieze contractul cu regii asfaltului

De ce a renunţat Anca Boagiu să rezilieze contractul cu regii asfaltului

Ministerul Transporturilor nu va mai rezilia contractul cu consorţiul românesc UMB Spedition – Pa&Co – Euroconstruct Trading ’98 pentru construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, după ce asocierea a renunţat la creşterea costurilor cu 47%, a declarat ministrul Anca Boagiu.

“Cele două motive de reziliere au fost solicitarea creşterii valorii contractului cu 47% şi faptul că au părăsit şantierul în urmă cu 17 luni”, a afirmat Boagiu, citată de Mediafax.

Ministerul Transporturilor a transmis o notificare consorţiului, solcitând rezolvarea problemelor până la 30 mai, în caz contrar urmând să fie reziliat contractul. Boagiu a menţionat că prima firmă care a renunţat la suplimentarea costurilor de execuţie a fost UMB Spedition.

“Apoi şi ceilalţi parteneri din consorţiu au acceptat că nu vor mai cere niciun ban în plus şi vor termina la timp lucrările”, a adăugat ministrul Transporturilor, după un forum economic.

Astfel, termenul de finalizare a tronsonului a rămas neschimbat, 15 decembrie.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, miercuri, că a semnat cu asocierea respectivă un act adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a diferendului, prin care constructorii se obligă să nu ceară, în viitor, prelungiri de termene sau costuri suplimentare.

Până în prezent, CNADNR a efectuat plăţi către consorţiu de 671 milioane lei (aproximativ 163 milioane de euro), inclusiv TVA, neexistând facturi restante. Stadiul fizic de realizare al sectorului de autostradă a fost realizat în proporţie de 93% de către UMB Spedition, 65% pe segmentul unde lucrează PA&CO şi 25% pe segmentul Euroconstruct.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.

Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading ’98 de Dan Besciu.

Cele mai citite

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă