15.3 C
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialDan Adamescu: Victor Ponta și PSD s-au răzbunat pentru anii de critică...

Dan Adamescu: Victor Ponta și PSD s-au răzbunat pentru anii de critică din partea ziarului ”România Liberă”. Oamenii cu surse în SRI mi-au spus că mi se pregătea ceva rău

Omul de afaceri Dan Adamescu a arătat, în ultima parte a scrisorii pe care a redactat-o înainte să moară, că investigațiile realizate de jurnaliștii “România Liberă” ar fi atras răzbunarea fostului premier Victor Ponta și a Partidului Social-Democrat (PSD), care “utilizând puterile din stat” l-au luat în vizor atât pe el, cât și afacerile pe care le avea.

Totodată, Dan Adamescu a mai acuzat că fostul șef al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Dan Radu Rușanu, “a profitat de o solicitare de despăgubire neîntemeiată a unei companii de stat (care în final s-a dovedit a fi ilegală) pentru a mă îndepărta din funcția de președinte al Astra și a prelua controlul direct asupra companiei”.

Citește și: The Times: Dramaturg pus la colț de legea pe care a susținut-o. Procesul de extrădare al lui Alexandru Adamescu va avea loc în aprilie: Cum să tac, când nedreptatea are loc sub ochii autorităților de la Bruxelles

“Victor Ponta și PSD s-au răzbunat pentru anii de critică din partea ziarului România Liberă, utilizând puterile din stat pentru a mă lua în vizor pe mine personal și afacerile mele. Victor Ponta a fost înfuriat de articolele de presă din România Liberă, care l-au criticat dur pentru ignorarea valorilor democratice. A fost pus la zid de România Liberă pentru exercitarea influenței asupra unor părți din sistemul judiciar prin vărul său Robert Cazanciuc, pe care l-a numit Ministrul Justiției în 2013. Victor Ponta m-a acuzat public încă din 2013 în mai multe apariții publice că aș susține partidele de centru-dreapta și în mod specific pe adversarul său direct Traian Băsescu. A făcut declarații publice defăimătoare împotriva mea, insinuând că l-aș fi finanțat în mod ilegal pe Traian Băsescu. S-a folosit de aceste acuzații împotriva mea ca o explicație pentru critica dură pe care a trebuit să o suporte din partea ziarului România Liberă și a considerat toate articolele ziarului drept propagandă împotriva sa. Victor Ponta nu s-a oprit la denigrarea mea publică”, a scris Dan Adamescu

“În lunile februarie-mai 2014, am fost părăsit și la nivel personal și rofesional de cunoștințele și prietenii mei. Din ce în ce mai puțini oameni erau dispuși să se întâlnească cu mine. Mi s-a dat de înțeles de oamenii cu surse în cadrul SRI că mi se pregătea ceva rău, dar nu mi s-a spus ce anume exact. Am primit rapoarte că am devenit o țintă a lui Ponta, SRI și DNA și că am fost pus pe un fel de listă neagră”, și-a continuat omul de afaceri ultima scrisoare.

Dan Adamescu a scris și despre modul în care Astra a intrat în insolvență. Mai întâi, a notat omul de afaceri, șeful ASF l-a îndepărtat pe omul de afaceri din funcția de președinte al companiei de asigurări, ”profitând de o solicitare de despăgubire neîntemeiată”. Apoi, Autoritatea de Supraveghere Financiară a respins planurile de redresare propuse de administrator și, de asemenea, statul român a cerut insolvența ziarului ”România Liberă”. În acest sens, Dan Adamescu a scris că, din punctul său de vedere, Serviciul Român de Informații (SRI) ”are un rol foarte important în acest proiect de preluare a controlului asupra ziarului”.

”În mod deosebit, șeful Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Dan Radu Rușanu, proaspăt numit în funcție de Victor Ponta, a profitat de o solicitare de despăgubire neîntemeiată a unei companii de stat (care în final s-a dovedit a fi ilegală) pentru a mă îndepărta din funcția de președinte al Astra și a prelua controlul direct asupra companiei. Apoi, ASF a dejucat în mod arbitrar și incorect planurile de redresare propuse de administrator pentru a rezolva subcapitalizarea Astra, chiar și pe cele pe care însăși ASF le aprobase anterior. În această manieră, ASF a împins Astra spre faliment. Ca rezultat al acțiunilor oficialităților României, Astra reprezintă o pierdere completă. În mod suplimentar, statul român a solicitat insolvența ziarului România Liberă. Prin această mișcare, statul român și reprezentanții săi pot lua sub controlul lor ziarul foarte incomod. Victor Ponta a renunțat la putere la sfârșitul lui 2015, dar premiul controlării România Liberă a fost ridicat de alții. Eu sunt sigur că Serviciul de Informații Interne din România, SRI, are un rol foarte important în acest proiect de preluare a controlului asupra ziarului… În martie 2014, Victor Ponta l-a felicitat pe Dan Radu Rușanu de la ASF pentru decizia de a smulge controlul asupra Astra de la mine și pentru solicitarea insolvenței ziarului România Liberă. De asemenea, el a început să mă acuze în mod public de delapidarea a sute de milioane de euro din companie, o acuzație care nu a fost confirmată niciodată și care este strigător la cer de eronată. Prin această campanie de defăimare a început să-mi distrugă consecvent reputația de om de afaceri onest. A vociferat cu ocazia a numeroase apariții publice între februarie 2014 și mai 2014 pentru ca procurorii din România să mă investighez și să mă pună sub acuzare”, a mai susținut omul de afaceri, în scrisoarea sa.

Dan Adamescu a precizat că a aflat pentru prima dată că este acuzat de dare de mită când a fost citat ca suspect, iar, două zile mai târziu, Victor Ponta declara în spațiul public că este convins că “în continuare vom afla de la Parchet o mulțime de alte lucruri pe aceasta temă”.

”Am aflat pentru prima dată de acuzațiile în cazul de dare de mită când am fost citat ca suspect de procurorii Volintiru și Tundrea în 22 mai 2014. Interogatoriul și acuzațiile împotriva mea au fost dezvăluite către presă, așa că a trebuit să fac față unui val de camere de filmat și întrebări din partea jurnaliștilor. Am dat o declarație spunând că nu știu nimic despre vreo dare de mită și mi-am declarat nevinovăția. Două zile mai târziu, pe 24 mai 2014, Victor Ponta a făcut următoarea declarație publică la televiziune: „Traian Basescu este unul dintre principalii beneficiari ai sprijinului mediatic al domnului Adamescu. Domnul Adamescu are un ziar care lupta foarte tare impotriva coruptiei – eu cred ca omul care a patronat un sistem de coruptie timp de atatia ani de zile, cu cele mai mari efecte, este tocmai patronul ziarului care vorbeste despre lupta anti-coruptie (…) Sunt convins ca in continuare vom afla de la Parchet o multime de alte lucruri pe aceasta tema”, și-a încheiat omul de afaceri scrisoarea publicată postum.

Citiți și celelalte părți ale scrisorii:

Dan Adamescu, în ultima sa scrisoare: Judecătorul nu m-a lăsat constant să vorbesc. Martorul pe care s-a bazat procesul, scuzat cu probleme medicale

Dan Adamescu a acuzat, în cea de-a treia parte a scrisorii publicate după moartea sa, că judecătorul Ciprian Alexandru Ghiță, care l-a condamnat la închisoare cu executare, a urmărit protejarea martorilor apărării. Omul de afaceri a mai notat și că toate dovezile pe baza cărora a fost condamnat au fost furnizate de un singur martor, Daniel Onuțe, pe care avocații săi nu au avut voie să îl interogheze… citește mai departe aici …

Dan Adamescu, mărturie postumă despre perioada de detenție: Am avut impresia că am ajuns în iad. Nu pot să înțeleg de ce medicii m-au privat de tratament. Puteam să mor

Omul de afaceri Dan Adamescu a povestit, în partea a doua a scrisorii dată publicității după moartea sa, că a fost ținut în condiții inumane în Centrul de Detenție, în penitenciarele Rahova şi Jilava, notând că a ajuns ”în iad”. Omul de afaceri a mai scris și că nu i s-a permis să facă tratament timp de 37 de zile, în timp ce era încarcerat la Rahova, dar și că a fost nevoit să anuleze vizite ale avocatului său, din cauză că nu se putea deplasa din celulă până la sălile de întâlnire … citește mai departe aici …

Ultima scrisoare a lui Dan Adamescu: ASF și Victor Ponta au avut un cuvânt de spus în falimentul Astra. Omul de afacere a notat că a fost păcălit de către DNA

Dan Adamescu a notat, într-o scrisoare, cu câteva luni înainte să moară, mai mult informaţii prin care a acuzat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și pe fostul premier Victor Ponta ”au avut un cuvânt de spus în falimentul societății de asigurare Astra”. Totodată, omul de afaceri a notat că ar fi fost minţit de către  procurorul DNA George Matei, care s-a ocupat de dosarul său penal şi care i-a promis că îi va permite să se opereze în străinătate dacă va plăti o cauțiune de 40 milioane de lei.

Lufthansa a evitat o grevă a salariaților chiar de Paște

Compania aeriană germană Lufthansa şi un sindicat care reprezintă personalul de la sol au anunţat miercuri că au ajuns la un acord privind salariile...

Atentat Moscova: bilanțul atacului a ajuns la 143 de morți