N-avem bani de autostrăzi, avem însă pentru regii asfaltului din noua generaţie. Lărgirea unui kilometru la patru benzi pe tronsonul 33-43 km din centura Sud a Capitalei a ajuns să coste 2,2 milioane euro, adică mai mult decât construirea integrală a tronsoanelor Bucureşti-Fundulea şi Lehliu-Drajna de pe Autostrada Soarelui. Compania de Autostrăzi a decis să majoreze cu 20% contractul firmelor Delta ACM 93, Tehnologica Radion, SIRD şi Pro Cons XXI pe porţiunea menţionată, pe motiv că ar trebui mutate mai multe utilităţi decât s-a crezut la început, că sunt necesare indicatoare de circulaţie mai mari şi că, în plus, trebuie amplasat un parapet median. Majorarea nu va fi ultima.
Transporturile au premeditat jaful
Modernizarea centurii a fost scoasă la licitaţie, deşi şefii companiei ştiau că studiul de fezabilitate aferent nu mai era de actualitate. Lipsurile au deschis calea majorării contractelor. Prin caietele de sarcini s-au cerut oferte de preţ la suta de metri de utilităţi mutate, ceea ce a permis umflarea costurilor. Firmele aparţin unei noi generaţii de „regi ai asfaltului”: Florea Diaconu (Delta ACM), Theodor Berna (Tehnologica Radion), Ovidiu Tender (SIRD), Nelu Iordache (Romstrade), Vlad Vameşu, asociat cu fraţii Horpos (Straco). În mandatele Berceanu şi Orban, la cârma Transporturilor cifrele de afaceri ale firmelor acestora au crescut cu 300-1.000%.