Acuzaţii: Portul Constanța, ultima redută controlată de Radu Mazăre

Circa 300 de lucrători portuari au protestat, ieri, în fața sediului Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța. Acțiunea vine la numai o zi după ce Tribunalul Constanța a decis că patru din cei șapte membri ai Consiliului de Administrație al CNAPMC au fost numiți ilegal, ceea ce face ca majoritatea deciziilor luate în ultimii patru ani să fie, practic, la rândul lor, ilegale.

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

Actualizat: 10.03.2016 - 17:08

Circa 300 de lucrători portuari au protestat, ieri, în fața sediului Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța. Acțiunea vine la numai o zi după ce Tribunalul Constanța a decis că patru din cei șapte membri ai Consiliului de Administrație al CNAPMC au fost numiți ilegal, ceea ce face ca majoritatea deciziilor luate în ultimii patru ani să fie, practic, la rândul lor, ilegale.

Respectând scenariul protestelor din ultimii ani, membrii Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) şi ai Organizaţiei Patronale “Operatorul Portuar“, organizatorii protestului, au fost înarmați cu vuvuzele şi butoaie de tablă, dar și cu utilaje grele. Protestatarii acuză conducerea CN APM SA Constanţa de starea avansată de degradare a infrastructurii de transport naval, de lipsa contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, de neimplicare în reglementarea problemelor cu impact major asupra dezvoltării economice a portului, precum Master Planul Portului Constanţa.

Președintele CCIR, atac dur

Cu o zi înainte de protest, Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț a României și a celei din Constanța a atacat dur modul în care este condus portul, în cadrul emisiunii “Jocuri de Putere“, moderată de Rareș Bogdan la Realitatea TV.

“Al patrulea ca dimensiune din Europa, din păcate nu și al patrulea ca trafic. În primul rând, portul e într-o paragină totală. Este, probabil, ultima redută de stat controlată încă de echipa Mazăre. Din păcate, managementul portului nu a făcut altceva, în ultimii ani, decât să împartă dividende (...) Infrastructura existentă, la care nu s-a mai contribuit deloc la capitolul întreținere, tarifele și politicile portuare care să îl facă neatractiv pe piața internațională. Nu o să înțeleg de ce a trebuit să fie împărțite acele procente din societatea de administrare. În primul rând, e o societate care prin denumire ar trebui să facă profit în euro, să nu ceară Guvernului bani, iar toți cei câștigați să îi ruleze în infrastructura existentă. Vorbim de menținerea capacităților existente. Navele se pun pe uscat în Portul Constanța“, a şeful CCIR.   

DECLARAŢIE

„A fost o chestiune politică“

“Portul are un potențial enorm. Este delicat acolo pentru că nu intră pe agenda publică. Se invocă această Ordonanță 109 de management valabilă și în alte zone, dar acolo nu a fost genul Taromului sau a altor entități care sunt sub Ordonanța 109. Acolo a fost o chestiune strict politică, o impunere de-a echipei Mazăre a unei conduceri a portului. Trebuie să o spunem pe șleau“. Mihai Daraban, președintele CCIR.

 

 

Citește totul despre:

Comentarii