Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

1.300 de morti in Marea Rosie

Un vas egiptean, la bordul caruia se aflau aproximativ 1.300 de pasageri si o suta de membri ai echipajului, s-a scufundat in Marea Rosie, in largul coastei saudite, au confirmat, ieri, autoritatile de la Cairo. Se ful autoritatii ...

Share

Lieselotte Millitz-Stoica 0 comentarii

04.02.2006 - 00:00
Un vas egiptean, la bordul caruia se aflau aproximativ 1.300 de pasageri si o suta de membri ai echipajului, s-a scufundat in Marea Rosie, in largul coastei saudite, au confirmat, ieri, autoritatile de la Cairo.


Se ful autoritatii maritime egiptene, Mahfus Taha Masuk, a declarat ca tragedia s-a petrecut la aproximativ 90 de kilometri de portul egiptean Safaga, destinatia vasului. Nava "Al-Salaam Boccaccio 98" a parasit joi seara portul saudit Dubah, iar dupa scurt timp a disparut de pe ecranele radar. Mai multe agentii internationale au transmis ca un vas egiptean a receptionat un S.O.S. venit din partea capitanului de pe "Al-Salaam 98", aspect de care autoritatile maritime egiptene nu au avut, se pare, stiinta. Daca vasul a reusit sa mai lanseze un S.O.S., "atunci noi in mod cert nu l-am receptionat, pentru ca am pierdut contactul cu nava la scurt timp dupa ce a parasit portul saudit", a declarat un responsabil maritim egiptean care a preferat sa-si pastreze anonimatul, au transmis CNN si AP.

Reperarea cadavrelor

Elicoptere de salvare saudite si egiptene au fost trimise sa survoleze zone intinse ale Marii Rosii. Ieri, in jurul pranzului, echipele de salvare au semnalat reperarea a numeroase cadavre, dar si a unei barci de salvare plutind pe apa. Potrivit postului TV panarab Al Arabiya, in primele ore dupa depistarea locului tragediei au fost recuperate cateva zeci de cadavre, pe cand numarul supravietuitorilor a ramas, pe parcursul dupa-amiezii, dramatic de scazut. Astfel, Al Arabiya si CNN au relatat despre aproximativ o suta de supravietuitori, dintre care trei se pare ca se aflau in barca de salvare.

Salvatorii au incercat imposibilul

In cursul zilei, patru nave de razboi egiptene, precum si ambarcatiuni ale pazei de coasta saudite si egiptene s-au indreptat spre locul naufragiului, in speranta recuperarii unui numar cat mai mare de supravietuitori. Ministrul egiptean al Transporturilor, Mohamed Loutfy Mansur, a declarat la CNN ca "facem tot posibilul, chiar imposibilul, pentru a-i salva pe acesti oameni". Marina britanica a decis devierea traseului navei militare HMS Bulwark spre locul tragediei.

Pelerinaj cu final tragic

Potrivit primelor informatii, la bordul "Al-Salaam Boccaccio 98" se aflau 1.310 pasageri, in mare majoritate egipteni, dar si sudanezi si sauditi. Aprope toti erau pelerini, aflati in drum spre casa dupa efectuarea recentului pelerinaj anual de la Mecca.
"Al-Salaam Boccaccio 98" era proprietatea companiei egiptene "Al-Salaam Maritime Transport". Vasul, construit in 1970 in Italia, era insa inregistrat sub pavilion panamez. O nava similara, "Al-Salaam 95", a avut parte, in octombrie anul trecut, de un destin asemanator, scufundandu-se in urma unei coliziuni cu un vas comercial cipriot. Atunci, aproape toti pasagerii au fost salvati, fiind inregistrate doar doua victime.

Cele mai grave naufragii din ultimii 15 ani

20 decembrie 1987: Filipine - Feribotul Dona Paz s-a scufundat dupa ce a intrat in coliziune cu un petrolier, in Marea Sibuyan. 4.375 de morti din randul persoanelor de pe feribot si 11 de pe petrolier. Este cel mai grav accident maritim petrecut pe timp de pace.
24 octombrie 1988: Filipine - Dona Marylin s-a scufundat in largul coastelor provinciei Leyte, 250 de persoane pierzandu-si viata.
27 decembrie 1988: Bangladesh - Cel putin 20 de persoane au murit in urma scufundarii feribotului Haisal in raul Dhaleswari.
15 decembrie 1991: Egipt - Nava Salem Express a lovit un banc de corali in largul portului Safaga de la Marea Rosie. 464 de victime.
17 februarie 1993: Haiti - Feribotul Neptune, cu 800-2000 de persoane la bord, s-a scufundat in zona Petit Goave. Sute de morti.
2 iulie 1993: Filipine - 279 de pelerini s-au inecat cand o pagoda plutitoare s-a prabusit in timpul unui festival religios pe raul Bocaue.
10 octombrie 1993: Coreea de Sud - Feribotul Seohae, cu 362 de persoane la bord, s-a rasturnat in raul Puan. 292 de morti.
29 aprilie 1994: Kenya - Naufragiul unui feribot a provocat moartea a 272 de pasageri.
20 august 1994: Bangladesh - Peste 300 de persoane au murit pe raul Meghna in urma naufragiului unui feribot supraaglomerat.
28 septembrie 1994: Finlanda - 852 de victime in urma scufundarii feribotului Estonia, aflat pe ruta Tallinn-Stockholm. Naufragiul a fost cel mai mare dezastru maritim din Europa pe timp de pace.
29 iunie 2000: Indonezia - Circa 550 de persoane au pierit odata cu scufundarea feribotului Cahaya Bahari.
19 octombrie 2001: Indonezia - 353 de morti ca urmare a scufundarii, langa insula Java, a unei ambarcatiuni supraaglomerate ce transporta solicitanti de azil din Sumatra in Australia.
3 mai 2002: Bangladesh - Cel putin 450 de persoane au murit la bordul feribotului M.V. Salahuddin-2, naufragiat pe raul Meghna.
26 septembrie 2002: Senegal - Feribotul Joola a naufragiat in zona de coasta a Gambiei, avand la bord aproape 2000 de persoane. 1863 de morti.
9 iulie 2003: Bangladesh - Aproximativ 400 de morti in urma scufundarii feribotului M.V. Nasreen pe raul Meghna.
23 mai 2004: Cel putin 200 de persoane au murit cand doua feriboturi au naufragiat pe Meghna.


Citește totul despre:

Comentarii

loading...