Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum pot fi atrași clienții să cumpere în supermarketuri? Află strategiile

Cum pot fi atrași clienții să cumpere în supermarketuri? Află strategiile

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

19.11.2018 - 10:06

Când vine vorba de atragerea clienților și creșterea vânzărilor, cu siguranță supermarketurile au un avantaj notabil comparativ cu afacerile mai mici, de vânzare cu amănuntul, sau magazinele alimentare. Statisticile arată că în prezent cumpărătorii preferă supermarketurile pentru că pot găsi o gamă mult mai variată de produse.

Strategiile de marketing urmăresc să atingă latura emoțională și cea practică a clienților. Se organizează evenimente sau servicii exclusiviste pentru cumpărători și în plus, se fac promoții, oferte avantajoase, prin care se atrag noi clienți și desigur se cresc vânzările. Statisticile arată că semnalizarea unor promoții și oferte speciale pot atrage foarte mulți clienți, iar plasarea acestora mai aproape de casele de marcat este de asemenea o idee bună, ele cresc vânzările în supermarket.

În prezent, pe piețele aglomerate și competitive se face diferențierea clară a brand-urilor de cele ale concurenților în mintea consumatorilor. Pentru a vinde cu succes pe diferite segmente de piață, produsele trebuie să aibă locuri bine alese, distincte, în mintea tuturor potențialilor clienți. Produsele trebuie să fie comercializate cu o identitate clară, astfel încât aceasta să evidențieze beneficiile pentru consumatori.

 

Foarte importantă este și asocierea produselor diferite între ele, de exemplu a cerealelor cu laptele pentru a fi folosite la micul dejun, sau a berii cu produsele sărate, ori cu produsele din carne care sunt excelente pentru grătar.

Una dintre metodele prin care sunt atrași clienții să cumpere diferite produse este modul de amenajare sau de aranjare a mărfurilor pe rafturi. Nu este un lucru tocmai ușor să amplasezi mobilierul comercial. Sunt anumite reguli de amenajare a tuturor mărfurilor. Se ține cont de distanța necesară între gondole și în plus există o strategie prin care se organizează fluxul, pentru că acesta trebuie întotdeauna să conducă clienții cât mai optim pe toate culoarele.

Este important ca prezentarea produselor să fie la vedere pe diferite tipuri de rafturi pentru magazine exact la punctul de vânzare, acestea având înălțimea confortabilă, astfel încât accesul clienților la produse să se facă ușor, iar iluminarea să fie una adecvată. Produsele trebuie aranjate și în standuri deschise astfel încât să se afle la libera alegere, să poată fi luate ușor de fiecare client sau cumpărător.

Clienții sunt determinați să cumpere anumite produse de patiserie sau fast-food prin poziționarea lor în față, astfel încât acestea să-i atragă prin mirosul apetisant și îmbietor. Clienții care vin de la muncă și încă nu au mâncat, cu siguranță vor fi tentați să cumpere neapărat ceva pentru a-și astâmpăra pofta și foamea. Sentimentul mirosului este bine vizat. Pâinea proaspătă sau puii prăjiți la rotisor îi fac pe clienți să se oprească și să cumpere neapărat ceva. Nimeni nu poate rezista la mirosul de pâine caldă. Mulți dintre clienți vor prefera să cumpere un pui la rotisor și să nu mai piardă timp să-l gătească acasă.

O tehnică folosită frecvent în supermarket este aceea de a poziționa în așa fel produsele încât clienții să aibă dorința de a cumpăra produsele de pe rafurile și standurile din dreapta. Probabil au studiat foarte bine această tendință a oamenilor de a merge spre dreapta, fapt pentru care țin cont de acest lucru destul de important.

O altă strategie este aranjarea produselor pentru copii mai jos, astfel încât acestea să fie la înălțimea lor. De regulă acestea se aranjează pe al doilea raft, desigur în funcție și de dimensiunile diferitelor tipuri de rafturi.

În față, mai la vedere, se pun produsele care nu au vânzări mari, iar mai în spate se așază produsele care sunt preferate de mulți clienți. În acest fel se urmărește o creștere a vânzărilor și desigur și a produselor care nu se vând foarte eficient. Oamenii și-au format un obicei de a cumpăra doar anumite produse, de aceea se încearcă convingerea lor că există și alți producători care oferă alte alternative la respectivele produse.

Și gramajul produselor contează. Multe produse sunt vândute în pachete mici, și nu doar de 250 g sau de 1 kg. În acest fel se urmărește de asemenea sporirea profitului. Clienții nu vor putea compara prețurile atât de ușor și astfel vor cumpăra fără a verifica dacă într-adevăr sunt în avantaj.

Cu siguranță orice client vrea să facă economie și atunci când intră într-un magazin, sau într-un supermarket, dorește să cumpere cât mai puțin. Poate reuși asta doar dacă își ia la el doar o anumită sumă de bani. În caz contrar, nu va reuși să reziste tentației pentru că supermarket-urile au strategii foarte bine puse la punct de convingere a clienților (aproape fără să-și dea seama) să petreacă cât mai mult timp la cumpărături și să umple coșul cu produse.

Comentarii