”Este un constructor bun, un constructor român şi sunt convins că se va ţine de termenele asumate, nu numai la centura Sucevei, cât şi pe DN18”, a spus Cuc.
Întrebat dacă investiţia la ruta ocolitoare a Sucevei nu e prea mare, ministrul Cuc a spus că ”nimic nu e prea scump pentru români” când este vorba despre infrastructură şi trebuie finalizată.
”Trebuie făcută, iar Guvernul PSD şi-a asumat să o facă. Dacă alţii au blocat-o şi au îngheţat-o, noi am deblocat-o, am alocat fonduri şi acum o finalizăm. Alţii n-au obiective la judeţ şi vin să facă circ pe centură aici, în loc să-şi vadă de drumurile judeţene. (…) Nimic nu e prea scump pentru români atunci când vine vorba despre infrastructură”, a spus ministrul Transporturilor.
El a precizat ”Zidul morţii” de pe DN 17, peste care trece şoseaua de centură şi unde au fost frecvent accidente, unele cu mulţi morţi, va rămâne, dar se va asigura o mai bună iluminare a zonei prin montarea mai multor stâlpi fotovoltaici în vederea creşterii siguranţei rutiere.
”Au fost de mai multe ori modificate soluţiile tehnice, iar acest zid al morţii, bineînţeles, a apărut în acel moment, nu a fost practic construit acum, şi avem ca soluţie din partea constructorilor montarea de panouri fotovoltaice pentru iluminare şi pentru a se evita accidentele şi a creşte siguranţa în trafic. (…) Se intervine şi pe parte de siguranţă rutieră şi pe parte de finalizare a lucrărilor, până la sfârşitul lunii septembrie, aşa cum şi-a asumat antreprenorul”, a spus Cuc.
CNAIR, prin DRDP Iaşi, a semnat în septembrie 2018 ordinul de începere a lucrărilor pentru Varianta Ocolitoare Suceava, investiţia în valoare de peste 61 de milioane de lei urmând a se finaliza în nouă luni.
Lucrările sunt executate în baza un acord-cadru încheiat în august 2018 cu asocierea de firme câştigătoare a licitaţiei, reprezentată de SC Autotehnorom SRL (lider de proiect), alături de SC Operational Autoleasing SRL, SC OPR Asfalt SRL, Obras Publicas Y Regadios SA, SC Florconstruct SRL şi SC Calcarul SRL.
Investiţia la centura Sucevei a demarat în 2008 şi trebuia finalizată în trei ani, dar lucrările au fost întrerupte ca urmare a rezilierii contractelor.
Lucrările au fost ulterior reluate de CNANDR în 2014, iar în 2015 s-a inaugurat un tronson de circa 5,5 kilometri.
Ruta ocolitoare a Sucevei va avea în final 12,4 km, va cuprinde şapte poduri, patru viaducte, cinci pasaje şi două parcări.
Ministrul Transporturilor a vizitat joi şantierul variantei ocolitoare a Sucevei şi s-a declarat mulţumit de ritmul de execuţie a lucrărilor.
Tot joi, ministrul Cuc urmează să viziteze şi şantierul rutei ocolitoare a municipiului Rădăuţi.