Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

CSM critică ministrul Justiției pentru afirmațiile cu „caracter general” despre Ministerul Public

Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) consideră că ultimele afirmaţii ale ministrului Justiţiei, Tudorel Toader, referitoare la activitatea procurorilor, pot afecta credibilitatea Ministerului Public, relatează Agerpres.

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 28.08.2018 - 14:19

„Secţia pentru procurori a luat act cu îngrijorare de declaraţiile publice ale ministrului Justiţiei din data de 27.08.2018, potrivit cărora 'Ministerul Public s-a îndepărtat treptat de la rolul constituţional pe care-l are, (...) s-a îndepărtat progresiv de la rolul de garantare a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti'. Aceste declaraţii care acreditează ideea că procurorii îşi desfăşoară activitatea cu încălcarea cadrului legal şi a libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor reprezintă afirmaţii grave la adresa Justiţiei din România. Secţia pentru procurori atrage atenţia că astfel de afirmaţii cu caracter general sunt de natură a pune la îndoială activitatea şi credibilitatea Ministerului Public”, se arată într-un comunicat al CSM transmis, marţi, AGERPRES.

Conform aceleiaşi surse, toate mesajele transmise în spaţiul public ar trebui să contribuie la creşterea încrederii cetăţenilor în actul de justiţie.

„Secţia pentru procurori subliniază nevoia unui mesaj public echilibrat şi responsabil care să consolideze încrederea cetăţeanului în actul de justiţie, îndatorire care revine deopotrivă tuturor reprezentanţilor instituţiilor publice, inclusiv ministrului Justiţiei”, se mai menţionează în comunicat.