Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Board-ul Renault dezminte că ar fi luat în considerare înlocuirea lui Carlos Ghosn

Board-ul Renault nu a luat în considerare înlocuirea directorului general Carlos Ghosn la şedinţa care a avut loc joi, a afirmat preşedintele interimar Philippe Lagayette într-un comunicat emis de producătorul auto francez, transmite Reuters.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 14.12.2018 - 14:36

Lagayette "respinge zvonurile din presă privind divergenţele în rândul membrilor Consiliului de Administraţie", se arată în comunicatul Renault, în care se precizează că Board-ul "nu a luat în considerare potenţiala succesiune a domnului Carlos Ghosn".

Joi, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Executivul francez caută candidaţi pentru a-l înlocui pe Carlos Ghosn din funcţia de director general al Renault, în condiţiile în care membrii Consiliului de Administraţie au început să-şi exprime dubiile privind păstrarea postului.

Carlos Ghosn a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. Chiar dacă Nissan l-a concediat pe Ghosn din postul de preşedinte, acesta rămâne în continuare preşedinte director general al Renault, grupul francez optând, pentru moment, pentru o conducere interimară.

Joi, Consiliul de Administraţie al Renault l-a menţinut pe Carlos Ghosn în funcţiile sale, după ce un raport preliminar intern a ajuns la concluzia că remuneraţia lui, în calitate de preşedinte director general de la Renault pentru perioada 2015-2018, este în conformitate cu legea. Conducerea interimară este asigurată de către directorul operaţional Thierry Bollore. De asemenea, boardul Renault a cerut avocaţilor companiei să continue să analizeze informaţiile împotriva lui Carlos Ghosn furnizate de partenerul japonez Nissan.

"Concluzia preliminară este că remuneraţia preşedintelui director general de la Renault şi condiţiile în conformitate cu care această remuneraţie a fost aprobată sunt în concordanţă cu dispoziţiile legale precum şi cu codul de guvernanţă corporativă", a informat CA al Renault.

Totuşi, în timpul şedinţei, care a durat de cinci ore, unii directori, conduşi de Cherie Blair, soţia fostului premier britanic Tony Blair, au început să-şi exprime îngrijorarea cu privire la poziţia conducerii faţă de Ghosn, au declarat sursele.

"Ea a spus că nu putem rămâne pentru totdeauna în această situaţie. La un moment dat va trebui să mergem mai departe", ar fi declarat Blair, susţin sursele.

Acestea adaugă că oficialii francezi au început, deja, să facă liste cu posibilii candidaţi pentru a-l înlocui pe Ghosn de la conducerea companiei, printre posibilii succesori fiind un director al Toyota, Didier Leroy.

Guvernul francez, cel mai mare acţionar al Renault, cu o participaţie de 15% şi două locuri în Consiliul de Administraţie, are un rol important în planurile de succesiune.

"Nu comentez speculaţiile, sunt 100% concentrat pe activitatea mea la Toyota", a afirmat Leroy pentru Reuters.

Franco - libiano - brazilianul Ghosn este acuzat că, împreună cu alţi complici, "şi-a minimizat retribuţia în cinci reprize, perioada iunie 2011 - iunie 2015", declarând la fisc venituri totale de 4,9 miliarde de yeni (aproximativ 37 milioane de euro) în locul unor venituri de aproape 10 miliarde de yeni. De asemenea, Ghosn este acuzat că a folosit bunurile companiei Nissan în scopuri personale, potrivit rezultatelor unei anchete interne efectuate de Nissan în ultimele luni.

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Comentarii

loading...