Dacă în urma asumării răspunderii Guvernului un proiect de lege este considerat adoptat, ca urmare a respingerii moțiunii de cenzură sau a nedepunerii ei, acesta are parcursul constituțional al oricărei alte legi adoptate de Parlamentul României, afirmă Neacșu.
„Mai exact, legea considerată adoptată se semnează de preşedinţii celor două Camere și se comunică, cu 2 zile înainte de a fi trimisă spre promulgare, Guvernului, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi Avocatului Poporului şi se depune la secretarul general al Camerei Deputaţilor şi la secretarul general al Senatului, în vederea exercitării dreptului de sesizare a Curţii Constituţionale (art. 55 din Regulamentul ședințelor comune). Legea adoptată prin asumarea răspunderii Guvernului nu poate fi sustrasă controlului a priori de constituționalitate, respectiv înainte de promulgarea sa.
Dacă s-a solicitat sesizarea CCR legea nu poate fi promulgată, iar dacă instanța constituțională nu este sesizată Președintele poate cere reexaminarea legii o singură dată.
Dacă Preşedintele a cerut reexaminarea legii ori dacă s-a cerut verificarea constituţionalităţii ei, promulgarea legii se face în cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate după reexaminare sau de la primirea deciziei Curţii Constituţionale, prin care i s-a confirmat constituţionalitatea (art. 77 alin. 3 din Constituție).
Legea asupra căreia Guvernul își asumă răspunderea nu este promulgată ca urmare a nedepunerii moțiunii de cenzură ci este doar considerată adoptată, ca orice altă lege adoptată prin vot de către Parlamentul României.
De altfel așa s-au întâmplat lucrurile și sub președinția exercitată de d-ul Augustin Zegrean la CCR. Astfel, Legea nr. 1/2011, a educației naționale, este adoptată prin asumarea răspunderii Guvernului la 14.12.2010, este trimisă spre promulgare la 16.12.2010, iar promulgarea efectivă are loc la 4.01.2011 după ce Curtea Constituțională i-a verificat constituționalitatea prin Decizia nr. 1/4.01.2011”, scrie Neacșu pe Facebook.