Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

ANPC a primit sute de reclamații după Black Friday 2019. Principalele nemulțumiri ale clienților

Autoritatea Natională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit 540 de reclamaţii după Black Friday 2019, referitoare la campanii false de reduceri, livrare întârziată și stocuri epuizate în câteva minute de la începutul campaniei.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 02.12.2019 - 18:45

”La Autoritatea Natională pentru Protecţia Consumatorilor au fost înregistrate un număr de 540 reclamaţii privind campania Black Friday 2019 faţă de 795 reclamaţii în campania anului 2018”, anunţă  ANPC, reclamaţiile vizând majoritatea magazinelor online mari.

Aspectele sesizate de către consumatori au fost: întârziere livrare, comenzi achitate şi nelivrate, comenzi anulate, nerespectare comandă, campanie falsă de reduceri, reducere falsă a preţurilor (înainte de promoţie preţurile au fost chiar mai mici), stoc epuizat în câteva minute de la începutul campaniei.
Alte probleme sesizate de clienţi se referă la manipulare defectuoasă la transport, anulare comandă făcută on-line, deşi iniţial au fost acceptate, vouchere inactive în Black Friday, produse neconforme, afişarea preţului de referintă incorect, informarea eronată privind dreptul de denunţare unilaterală a contractului în conformitate cu prevederile OUG 34/2014 
 
Toate reclamațiile sunt în curs de cercetare și vor fi soluționate în cel mai scurt timp.

Conform unei statistici ANPC, după campania de Black Friday din 2018, au fost depuse 795 de reclamaţii, fiind verificaţi 92 de operatori economici din Bucureşti şi din judeţele Iaşi, Timiş, Cluj, Braşov, Dolj, Galaţi şi Prahova. Au fost aplicate 87 de sancţiuni, 22 de avertismente şi 65 de amenzi în valoare de 215.000 de lei. aproape jumătate din sumă, 107.000 de lei fiind aplicată în Prahova.
”Aspectele reclamate au vizat nerespectarea termenului de livrare, afişarea preţului de referinţă incorect, informare incorectă privind dreptul de denunţare unilaterală a contractului, produse comandate online achitate şi nelivrate, refuzul primirii produsului returnat, comandă onorată parţial, anularea comenzii fără informarea consumatorilor, preţ mai mare de Black Friday faţă de preţul afişat anterior”, declara directorul general al ANPC Paul Anghel.

Comentarii

loading...