Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Airbus a înregistrat un avans de aproape 24% al veniturilor în primul trimestru

Grupul francez Airbus a anunţat, marţi, că a înregistrat un avans de aproape 24% al veniturilor consolidate în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 12,5 miliarde euro, la nivel global.

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 30.04.2019 - 17:11

În primele trei luni din 2018, grupul a înregistrat venituri consolidate de 10,1 miliarde euro.

“Performanţa din primul trimestru reflectă în principal creşterea înregistrată pe segmentul aeronavelor comerciale şi în nivelul semnificativ al livrărilor. Piaţa avioanelor comerciale se menţine robustă şi vedem în continuare bune perspective pentru businessul cu elicoptere şi în zona defense & space. Noua echipă de management şi-a început mandatul şi se concentrează să livreze rezultate conform angajamentelor asumate”, a spus directorul general al Airbus, Guillaume Faury.

Airbus a livrat 162 de avioane comerciale (T1 2018: 121 avioane), dintre care 8 A220, 126 A 320, 5 A330, 22 A350 şi 1 A380. Airbus Helicopters a livrat 46 de unităţi (T1 2018 : 52), creşterea veniturilor fiind generată de volumul mai mare de servicii.

”Airbus a înregistrat 62 de comenzi brute pentru avioane comerciale (T1 2018: 68 de avioane), dintre care 38 pentru modelul A350 XWB. Numărul de comenzi nete pentru avioane, de 58 (T1 2018 : 45), înregistrat după 120 de anulări, este în principal rezultatul reducerii programului A380 şi al acordului comercial cu Etihad, aşa cum a fost comunicat în raportul pentru anul 2018”, se arată în comunicat.

Registrul de comenzi pentru avioane comerciale se ridica, la 31 martie 2019, la 7357 de avioane. Numărul net de comenzi pentru elicoptere a fost de 66 de unităţi ( T12018: 104 unităţi), printre care 20 de elicoptere din familia Super Puma şi 16 de tip H145. Comenzile înregistrate de Airbus Defense & Space s-au ridicat la 1,1 miliarde de euro.

”Profitul EBIT ajustat consolidat – o măsură alternativă a performanţei şi un indicator cheie al profitului care exclude costurile materiale sau beneficiile generate de variaţii ale provizioanelor aferente programelor, restructurărilor sau impactului cursurilor de schimb precum şi de câştigul/pierderea de capital rezultate din vânzarea sau achiziţia unor afaceri – a crescut puternic la 549 milioane de euro (T1 2018: 14 milioane de euro), impulsionat de Airbus”, se arată în comunicat.

Totodată, profitul EBIT ajustat a progresat la 536 milioane de euro (T1-2018 : -41 milioane de euro), reflectând în principal creşterea înregistrată de familia aeronavelor A320 precum şi de evoluţia performanţei financiare pentru A350. În primul trimestru din 2019 au fost livrate 96 de avioane din familia A320. Creşterea comenzilor pentru versiunea Airbus Cabin Flex pentru A321 a continuat în trimestrul 1, dar rămâne o provocare, potrivit companiei.

”Programul global A320 se derulează conform planului care prevede o producţie de 60 de aeronave pe lună până la jumătatea acestui an, urmând ca în 2021 să ajungă la 63. Livrările de avioane A330neo continuă să crească şi Airbus colaborează îndeaproape cu partenerul său producător de motoare şi cu furnizorii pentru a onora livrările asumate faţă de clienţi. Campania de teste de zbor pentru varianta A330-800 progresează”, se arată în comunicat.

Airbus a livrat un avion de transport militar A400M în primul trimestru al anului, astfel că în prezent există în serviciu 75 de astfel de aeronave. Activităţile de dezvoltare au continuat aşa cum s-a stabilit iniţial în planul revizuit privind capabilităţile avionului, cu zboruri de certificare realizate cu succes pentru unitatea de realimentare în zbor.

”Activităţile de modernizare a A400M se derulează conform calendarului convenit cu clientul. Procesul de aprobare a Amendamentului Contractual progresează”, se arată în comunicat. Cheltuielile consolidate cu cercetarea şi dezvoltarea (R&D) au ajuns la 654 milioane de euro (T1 2018 : 616 milioane euro).

Comentarii

loading...