25.3 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăSpecialTeleviziunea on line, de viitor

Televiziunea on line, de viitor

Costurile pentru deschiderea unei televiziuni pe Internet variaza, potrivit declaratiilor celor chestionati de noi, de la cateva mii de euro – pentru un domeniu on line, o camera video si un calculator ceva mai performant – pana la 100.000 de euro pe an si chiar mai mult in cazul posturilor dotate cu aparatura profesionista, specifica si televiziunilor, care ofera programe de calitate si o transmisie buna.
In prezent, in Romania functioneaza aproximativ 20 de astfel de posturi TV. Avantajul major al acestora rezida din faptul ca, cel putin pentru moment, publicitatea nu este atat de prezenta si de agresiva ca pe canalele audiovizuale clasice. De asemenea, privitorul poate alege ce program vrea sa vada, din oferta pusa pe site, cand si cat timp. Mai mult, unele ofera posibilitatea de a trimite celor inscrisi anunturi despre noile emisiuni difuzate. In fine, un alt avantaj rezida din interactivitate, majoritatea posturilor oferind posibilitatea de feedback.
Pe de alta parte, mai este mult drum pana cand acest gen de divertisment si informare sa "ia fata" televiziunii clasice. Prima problema este ca o mare parte dintre posturile ce emit deja nu sunt facute de profesionisti ai domeniului, ci de oameni tineri care incearca noua piata. Emisiunile sufera, de multe ori, la calitatea filmarii, dar si a continutului. Majoritatea sunt productie proprie si par, de multe ori, realizate de adolescenti. De asemenea, nu toate ofera functia de full-screen (ecran intreg), ceea ce face foarte dificila urmarirea programelor.

"Piata potentiala de publicitate online e enorma"

De ce ar investi cineva intr-o televiziune on line, pe o piata inca mica? Pentru viitor, pentru oportunitatile de crestere, ne-au raspuns reprezentanti de la trei dintre cele mai bine organizate televiziunile on line. "Suntem convinsi ca nu suntem singurii care au abandonat televiziunile normale din cauza mediocritatii si a mizeriei, ultimele lor arme in batalia pentru audienta", afirma Dragos Musat, unul dintre fondatorii HappyFish.ro. "On line, oamenii pot urmari ce vor, cand doresc, de cate ori au chef", este de parere si Emi Gal, de la Brain TV.ro. "Consider ca viitorul televiziunii de nisa il reprezinta canalul de difuzare on line. Intr-o lume in continua miscare, timpul este pretios si astfel poti vedea subiectele care te intereseaza din sanatate cu un simplu click dat in pauza de masa, acasa sau la serviciu, cand seful nu este atent", afirma si Sorin Oprea, de la SanatateaTV.ro.

Cei care au investit in domeniu sunt convinsi ca piata de publicitate se va indrepta tot mai mult spre acest canal. Acum, insa, in Romania, dar si in majoritatea tarilor europene, publicitarii prefera televiziunile clasice, mai eficiente din punct de vedere al raportului cost/ rezultate. "Premise sunt, iar pentru o televiziune de sanatate canalul online este cel mai bun, avand in vedere ca noi ne adresam oamenilor care utilizeaza frecvent computerul", afirma Sorin Oprea. Dragos Musat este inca si mai increzator. "Piata potentiala de publicitate online e enorma. Scepticii sa priveasca cu atentie la Google. Problema reala in Romania e ca instrumentele de publicitate online sunt oarecum primitive. Majoritatea reclamei pe netul romanesc e bazata pe forta bruta, preluand modelul calupurilor publicitare nesfarsite de la TV si ignorand suveran consumatorul. De aceea, ele raman ineficiente, iar firmele cu bugete importante continua sa fie sceptice. E un cerc vicios din care se va iesi doar raspunzand la intrebarea: Cum poti face publicitate inteligenta online? In acest caz, inteligenta e echivalenta cu eficienta, singurul lucru pe care posesorii de mari bugete il cauta", crede reprezentatul HappyFishTV.

Numarul vizitatorilor creste
Televiziunile on line sunt tot mai vizitate de la luna la luna. SanatateaTV a avut in primele 20 de zile de la lansare peste 600.000 de click-uri si s-a stabilizat la 6000 de vizitatori unici, sustin reprezentantii televiziunii on line. "Traficul mediu este de 35.000 vizitatori unici pe luna.
Materialele cele mai vizionate sunt cele legate de business & antreprenoriat. De asemenea, emisiunea cea mai vizionata este iqTest – testul de inteligenta pe care il lansam in fiecare dimineata", explica si Emi Gal.
Profilul vizitatorilor acestor televiziuni este urmatorul: oameni cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, care au acces la Internet atat de la serviciu, cat si de acasa, care il folosesc ca mediu principal de informare, comunicare si divertisment si se uita putin sau deloc la televizor.

Studiu

Studiile internationale arata ca aproape jumatate dintre utilizatorii europeni de Internet in banda larga vizioneaza posturi de televiziune on line. Potrivit unui studiu al Motorola, cei mai entuziasti sunt francezii. Specialistii estimeaza ca, pana la sfarsitul anului 2009, aproximativ 9 milioane de europeni vor deveni spectatori fideli ai programelor TV transmise pe net. O modalitate prin care va creste popularitatea acestei televiziuni este sistemul IPTV (Internet Protocol Televiziuni), serviciu oferit de operatorii de telefonie. Pe primele locuri in Europa, pe acest segment sunt Franta si Italia, se afirma intr-un studiu Screen Digest. z

Cele mai citite

Statul Qatar va avea investiții în România de 15 miliarde de euro, anunță premierul Ciolacu

Vizita premierului Marcel Ciolacu în Qatar, în perioada 16 aprilie-17 aprilie 2024, are ca principal obiectiv "dezvoltarea în România a unor proiecte de investiții...

TOP 5 abilităţi esenţiale care te vor propulsa în carieră

Indiferent de traseul pe care-l alegi în carieră, vei avea nevoie de mai mult decât cunoştinţe specifice pentru a avansa. Soft skills sau abilităţile...

Echipamente agricole esențiale pentru o fermă

Echipamentele agricole sunt indispensabile pentru o activitate prosperă. Acestea sunt necesare pentru optimizarea proceselor, precum și pentru obținerea unor producții de calitate, indiferent că...
Ultima oră
Pe aceeași temă