Toyota a câştigat ambele trofee decernate în Campionatul Mondial de Anduranţă, atât cel al piloţilor, cât şi cel al constructorilor, după a opta etapă a competiţiei programată duminică, în Brazilia.
Înaintea cursei de şase ore de la Sao Paulo, elveţianul Sébastien Buemi şi britanicul Anthony Davidson îşi asiguraseră titlul mondial la piloţi. Toyota mai avea nevoie la Interlagos de trei puncte pentru a se "încorona" campioană mondială la constructori, pe care le-a obţinut fără probleme.
Buemi-Davidson a ocupat locul secund, iar o altă Toyota TS 040 Hybrid, pilotată de austriacul Alexander Wurz, francezul Stéphane Sarrazin şi britanicul Mike Conway, s-a clasat pe locul 4.
Cursa de şase ore de la Sao Paulo a fost câştigată de Porsche 919 Hybrid, piloţi Romain Dumas, Neel Jani şi Marc Lieb, iar pe locul 3 a terminat Audi R18 e-tron quattro, cu Lucas Di Grassi, Loïc Duval şi Tom Kristensen.
În acest sezon, Toyota a câştigat cinci curse, Silverstone, Spa, Fuji, Shanghai, Bahrain, Audi două, Le Mans şi Austin, iar Porsche una, Sao Paulo.
Este primul trofeu important obţinut de constructorul japonez de automobile din 1999, an în care s-a impus în Campionatul Mondial de Raliuri, înaintea Subaru şi Mitsubishi.
Clasamentul piloţilor CM de Anduranţă 2014 (primele cinci locuri) este următorul:
1. Sébastien Buemi (Elveţia), Anthony Davidson (Marea Britanie) – Toyota TS 040 – Hybrid, 166 de puncte (4 victorii);
2. Benoît Tréluyer (Franţa), André Lotterer (Germania), Marcel Fässler (Elveţia) – Audi R18 e-tron quattro, 127 (2 victorii);
3. Romain Dumas (Franţa), Neel Jani (Elveţia), Marc Lieb (Germania) – Porsche 919 Hybrid, 117 (o victorie);
4. Tom Kristensen (Danemarca), Lucas di Grassi (Brazilia) – Audi R18 e-tron quattro, 117;
5. Alex Wurz (Austria), Stéphane Sarrazin (Franţa) – Toyota TS 040 – Hybrid, 116 (o victorie)
Podiumul clasamentului constructorilor este următorul:
1. Toyota 289 de puncte;
2. Audi 244;
3. Porsche 193.