În prima jumătate a anului 2013, Kaufland, Carrefour şi Lidl au fost cele mai puternice reţele de retail din România, arată un studiu al Gfk România.
“Până în septembrie 2014, ne aşteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro şi remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanţ de hypermarketuri din România”, spune Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România.
În prima jumătate a anului 2013, cei doi retaileri, Auchan şi Real, au acoperit 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei şi puţin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hypermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România.
Studiul Gfk România relevă că tot mai mulţi români îşi fac cumpărăturile în hypermaketuri. Acesta este canalul de retail care a înregistrat cea mai mare creştere în prima jumătate a anului, cu 3 puncte procentuale faţă de anul anterior, atingând o cotă de 28%.
“Observăm un fenomen accentuat de duplicare a cumpărătorilor – 9 din 10 români îşi fac cumpărăturile atât din comerţul modern cât şi din cel tradiţional”, afirmă Raluca Răschip.
Activităţile retailerilor s-au intensificat în ultima perioadă, atât din punct de vedere al numărului de magazine deschise, cu 31% mai multe faţă de 2012, cât şi în privinţa activităţilor de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazine sau alte activităţi promoţionale. În consecinţă, retailul modern este din ce în ce mai prezent în viaţa românilor, acoperind în prima jumătate a anului 53% din valoarea totală a produselor de larg consum.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în prima jumătate a anului 2013. Cercetare de tip Panel de Consumatori a GfK România este realizată pe un eşantion de 3,000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional, prin scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.