Guvernul şi delegaţia FMI au convenit, vineri, la Palatul Victoria, să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operaţiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului de vânzare.
Citeşte şi: Băsescu: La CFR Marfă-GFR, Ponta a vrut să-şi ajute un prieten, dar a ieşit prost
„S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare să fie reanalizată, în vederea identificării acelor prevederi care au împiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice”, au arătat surse oficiale citate de Mediafax.
La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitaţie sau a condiţiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum vor proceda autorităţile române.
Citeşte şi: Ponta: CFR Marfă intră într-o nouă procedură de privatizare
Printre subiectele de discuţie cu FMI s-au mai aflat rectificarea bugetară, colectarea veniturilor la buget şi absorbţia fondurilor europene.
Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Privatizarea CFR Marfă a fost iniţiată printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.