Maserati a lansat primele imagini cu noul model Ghibli, care vine pe urmele lui Quattroporte pentru a reînnoi gama de automobile a producătorului italian de lux. Maserati Ghibli aduce şi o premieră, oferind prima versiune de motorizare diesel din flota Maserati.
Nemţii fac maşini fiabile, francezii, maşini cu stil iar italienii, maşini frumoase şi rare. Ei bine, acest folclor s-ar putea schimba, cel puţin în cazul Maserati, deoarece italienii nu mai vor ca mărcile lor auto premium să fie considerate mărci de volume reduse. La fel ca în cazul lui Alfa Romeo Sergio Marchionne, CEO al grupului Fiat, vrea creşteri fără precedent ale producţiei şi pentru Maserati. Mai mult, Maserati urmează să ocupe o poziţie de rival pentru BMW şi Porsche, lăsând astfel în urmă imaginea de producător de volume reduse, conform Automotive News.
Vezi şi CONCEPT AUTO Renault Twin’Z, micul extraterestru albastru. Vezi cum arată!
Noul Maserati Ghibli ar urma să fie produs în circa 20.000 exemplare anual, în timp ce noul sedan Quattroporte, lansat anul acesta la Geneva, va avea o producţie de 10-15.000 exemplare, volume fără precedent în istoria Maserati. Ghibli are dimensiuni mai reduse decât Quattroporte, măsurând sub 5 metri lungime, însă este mult mai dinamic şi va lupta direct cu rivali precum Audi A6, BMW Seria 5 series, Mercedes-Benz Clasa E sau Jaguar XF.
Sedanul are parte de două motoare puternice, care îl vor putea transforma în doar câteva secunde într-o adevărată bestie pe patru roţi. Ghibli va fi disponibil cu un motor de trei litri, V6 turbodiesel, care este totodată şi primul diesel al Maserati din istorie, aflat şi în dotarea lui Jeep Grand Cherokee sau cu un motor pe benzină de trei litri, V6, de 410 CP.
Performanţele sunt aşteptate să fie similare cu cele ale Quattroporte, care poate atinge 100 km/h în mai puţin de 5 secunde în timp ce viteza sa maximă este cifrată la peste peste 300 km/h. Transmisia va fi asigurată de o cutie de viteze automată în opt trepte, în timp ce tracţiunea va fi disponibilă atât pe faţă cât şi în versiunea integrală. Modelul va beneficia de noul sistem de tracţiune integrală „Q4”.
Construit la uzina Maserati din apropiere de Torino, Ghibli poartă numele unui model mai vechi al mărcii italiene, un coupe cu două locuri din 1967. Maserati Ghibli va avea un preţ de circa 70.000 euro şi urmează să fie lansat la Salonul Auto de la Shanghai de luna aceasta.
Noul model va ajunge pe piaţa europeană în vara acestui an, alăturându-se lui Quattroporte, ale cărui vânzări italienii speră să atingă în 2013 13.000 unităţi. Modele precum Ghibli sau Quattroporte reprezintă o schimbare de macaz în strategia italienilor, care vor ca până în 2015 să atingă vânzări de 50.000 de autoturisme anual, asta în condiţiile în care în ultimii ani au depăşit cu puţin 6000 de unităţi.
Vezi şi FOTOGRAFIA ZILEI Putin şi Merkel testează NOUL Volkswagen XL1. Vezi ce SURPRIZĂ a avut Putin!
Vorbim de un plan prin care Maserati vrea să crească vânzările de opt ori în doar doi ani de zile. Marchionne şi echipa sa se bazează pe o creştere a publicului orientat spre maşini de lux, mai ales având în vedere situaţia mult mai bună a pieţelor asiatice, complet diferită de cea în care se află piaţa europeană. CEO-ul Fiat va mai investi circa 1 miliard de euro în Maserati pentru a lărgi gama de modele de la trei la şase, urmând să fie lansat pe piaţă chiar şi un SUV de dimensiuni reduse.
Maserati se va apropia probabil, ca strategie de business, tot mai multe de Porsche, care şi-a salvat afacerea prin modele precum Cayenne. Deocamdată, însă, Maserati nu a făcut niciun compromis. Aşteptăm aşadar cu nerăbdare să vedem cum va arăta SUV-ul produs de italieni.