14.7 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecial„Podul peste Dunăre" reaprinde disputele Galaţi-Brăila

„Podul peste Dunăre” reaprinde disputele Galaţi-Brăila

Mitul podului peste Dunăre din zona Galaţi-Brăila este din nou un subiect la ordinea zilei, iar discuţiile din jurul acestui proiect încep să recapete izul electoral de acum 17 ani, când „podul peste Dunăre” era lansat ca promisiune electorală a PDSR. În vara lui 1995, pe zidurile din Galaţi au apărut inscripţii de genul „Vrem pod peste Dunăre!”. Au generat dezbateri aprinse care au durat un an şi jumătate. „Podul” făcea parte din strategia electorală a PDSR Galaţi şi în 1996 a adus victoria la locale a primarului Eugen Durbacă şi un scor bun la parlamentare. Folosit cu moderaţie de politicienii gălăţeni la alegerile din 2000, începând cu alegerile din 2004 şi 2008 podul peste Dunăre a fost mutat de la Galaţi la Brăila, unde a devenit promisiunea favorită a PSD Brăila, condus de Gh. Bunea Stancu. Pentru pod s-a făcut studiu de fezabilitate şi s-a vorbit de un cost de 400 milioane dolari şi de iminenta finanţare a proiectului de către investitori chinezi. Dar proiectul a rămas tot pe hârtie. În 2011, preşedintele CJ Brăila, Gh Bunea Stancu şi preşedintele CJ Tulcea, Victor Tarhon, anunţau că podul va fi finanţat în cadrul Stategiei Dunării. Proiectul a beneficiat şi de declaraţiile de susţinere ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, şi Elenei Udrea, de la MDRT. Dar nu au folosit la nimic. În urmă cu câteva luni, podul peste Dunăre era un subiect neinteresant.

 

Primarul Marius Stan vrea podul la Galaţi

Construirea podului a fost reluată în octombrie, dar, surpriză!, nu ca promisiune electorală. Noul primar al Galaţiului, Marius Stan, care după alegerile locale s-a distanţat de USL, aşadar nu îl putem bănui de interese electorale, a vorbit despre podul peste Dunăre în contextul în care Galaţiul are nevoie de o schimbare de strategie. După ce marile unităţi industriale au fost închise, fără statutul de oraş industrial, Galaţiul ar trebui să reorienteze spre dezvoltarea turismului şi a IMM-urilor. Primarul şi-a stabilit clar obiectivul ca podul peste Dunăre să fie construit la Galaţi: „Un obiectiv prioritar al intenţiilor noastre în legătură cu Strategia Dunării, dezideratul nr. 1 pentru Galaţi, îl reprezintă construirea unui pod peste Dunăre. Ştiu că o să spuneţi că iar se apropie alegerile şi vorbesc nebunii ăştia numai de pod şi aeroport, dar podul e esenţial pentru Galaţi. Podul făcut la Galaţi, şi nu în altă parte, dirijează tot ce înseamnă turişti din Moldova, din Moldova de peste Prut şi Ucraina către Deltă şi litoralul Mării Negre, pe aici, pe la Galaţi”, a declarat Marius Stan.

Preşedintele CJB, Bunea Stancu insistă pe locaţia Brăila

La recenta reuniune de la Galaţi a Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunării, Stan a reluat ideea construirii podului la Galaţi, iar asta l-a enervat pe preşedintele CJ Brăila, Gh. Bunea Stancu. „De 30 de ani tot facem podul acesta peste Dunăre, dar fiecare în dreptul lui: eu la Brăila, voi la Galaţi, ei la Tulcea. Mai bine mai dau jos câteva kilograme şi fac singur podul”, a spus Stancu. Preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, a asistat impasibil la dispută: „Nici măcar nu mă mai interesează unde va fi podul, la Galaţi sau la Brăila, pe mine mă interesează să se construiască, pentru că tot pe malul tulcean ajunge”.

Resuscitare electorală

Subiectul podului peste Dunăre a fost pus pe tapet şi de un candidat la alegerile parlamentare.

Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, preşedinte interimar al PDL Brăila şi candidat în Colegiul 2, a anunţat că i-a trimis premie­rului Victor Ponta o scrisoare în care îi cere detalii în legătură cu stadiul podului peste Dunăre, un proiect de „importanţă capitală”. „Eu nu vorbesc despre legende, eu vorbesc despre fapte, pentru că am lăsat un studiu de fezabilitate finalizat în minister, gata de a fi lansat. Acel proiect a fost finanţat de BERD, cu care eu în continuare comunic. Vreau să ştiu în ce stadiu suntem cu acel proiect”, a spus fostul ministru al Transporturilor, care a subliniat că podul trebuie făcut la Brăila: „Eu cred că acesta trebuie făcut acolo unde studiul de fezabilitate indică o locaţie favorabilă şi studiul arată locaţia bună aici, la Brăila. Brăilenii au nevoie de pod cât mai repede şi datoria noastră este să facem tot posibilul tocmai pentru a îndeplini acest obiectiv”. 

Cele mai citite

Restaurantele din București, mai scumpe decât cele din Praga și Varșovia

Prețurile practicate de restaurantele din București au ajuns să depășească nivelul celor din orașe precum Praga sau Varșovia și se apropie rapid de standardele...

Cod Roșu de ploi torențiale emis pentru județul Galați. Autoritățile din Pechea sunt pregătite de evacuarea localnicilor

O avertizare Cod Roșu de ploi torențiale valabilă pentru județul Galați a fost emis, duminică dimineață, de Administrația Națională de Meteorologie. Avertizarea Cod roșu, care...

A intrat cu o armă în sediul AUR din Drobeta Turnu Severin. Bărbatul a fost reținut

Un bărbat a intrat cu pistolul în sediul AUR din Drobeta Turnu Severin, acesta fiind reținut ulterior de polițiști. Individul a pus arma pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă