Retailerul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul local cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro, s-ar putea retrage de pe piaţa locală şi ar putea vinde
reţeaua de circa 80 de magazine competitorilor de la Auchan, o altă reţea din hexagon prezentă pe piaţa locală, potrivit Reuters, citat de Ziarul Financiar, informează Realitatea.net.
În contextul informaţiilor apărute pe piaţă Georges Plassat, CEO al grupului Carrefour, a anunţat că nu iese de pe pieţele din Brazilia şi China, unele dintre cele mai mari economii ale lumii. Analiştii se uită acum la ţări precum Indonezia, Turcia, România, Polonia, Taiwan şi Singapore, fiecare cu afaceri între 1 şi 3 mld. euro. Britanicii de la Tesco, francezii de la Auchan şi gigantul american Wal-Mart se numără printre potenţialii clienţi ai operaţiunilor din Europa de Est.
Reprezentanţii din România ai Carrefour nu au dorit să comenteze informaţia.
Cele peste 80 de magazine Carrefour din România ar putea fi preluate de Auchan, Tesco sau Wal-Mart.
Pe piaţa locală nu sunt prezenţi nici britanicii de la Tesco şi nici americanii de la Wal-Mart, iar francezii de la Auchan deţin o reţea de zece hipermarketuri, fiind printre cei mai puţin extinşi retaileri.
Un exit din România al Carrefour a mai fost speculat în anii anteriori, când în piaţă au apărut informaţii potrivit cărora tot Tesco urma să preia activitatea francezilor. Acestea nu s-a concretizat, iar francezii au continuat să investească în dezvoltarea din România.