15.6 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialPorturile de la Dunăre sunt, în continuare, afectate de criză

Porturile de la Dunăre sunt, în continuare, afectate de criză

Traficul de mărfuri prin porturile Dunării Maritime, de la Galaţi, Tulcea şi Brăila, este în continuare la un nivel scăzut în raport cu indicatorii care erau înregistraţi înainte de producerea crizei economice.

 

Indicatorii activităţilor portuare din ultimele luni sunt, în cel mai bun caz, la un nivel echivalent indicatorilor de anul trecut. În luna iunie, au fost operate în porturile Dunării Maritime un număr de 415 nave, 362 nave fluviale şi 53 maritime. Volumul de mărfuri tranzitate în iunie prin porturile maritime de la Dunăre, de 840.000 tone, este cu 67.000 de tone mai mare decât cantitatea de mărfuri operată portuar în iunie 2011. În luna mai, au fost operate portuar 396 de nave, cu 871.000 tone de mărfuri, cu 102.000 tone mai puţin decât în mai 2011, când fuseseră operate 488 de nave.

Pe componenta de trafic fluvial, în luna mai a fost înregistrată o scădere în raport cu indicatorii din mai 2011, fiind operate 680.000 de tone de mărfuri, faţă de 810.000 tone operate în luna mai a anului trecut. În traficul maritim a fost înregistrată o creştere nesemnificativă, de aproximativ 25.000 de tone. În ceea ce priveşte curenţii de mărfuri care au tranzitat principalul port de la Dunărea Maritimă, Portul Galaţi, în luna mai au fost operate portuar 330.000 tone de mărfuri, cea mai mare parte, 260.000 tone, fiind reprezentată de materii prime şi laminate operate în portul mineralier Romportmet SA Galaţi pentru combinatul ArcelorMittal. În portul de mărfuri generale Docuri SA Galaţi a fost înregistrat în luna mai un trafic de 38.000 tone de mărfuri, iar la terminalul petrolier Unicom Oil Terminal a fost înregistrat un trafic de 17.000 tone.

În aprilie, prin porturile Dunării Maritime au fost operate 856.000 tone, cu zece mii tone mai puţin decât în aprilie anul trecut. Dacă în privinţa traficului maritim asistăm la aproape o dublare a volumului de mărfuri, de la 126.000 la 215.000 tone de mărfuri, pe componenta de trafic portuar fluvial era înregistrată o scădere drastică, de la 750.000 la 64.000 tone de marfă.

La Romportmet SA au fost operate tot 330.000 tone marfă, în timp ce prin celelalte trei porturi gălăţene, Docuri, Bazinul Nou şi Unicom Oil Terminal, au fost operate 90.000 tone de mărfuri. 

Cele mai citite

Lecția fiordurilor pentru drumurile din România

Norvegia a găsit soluția pentru reducerea accidentelor rutiere O analiză a proinfrastructura.ro arată că, între Oslo și Bergen, primele două orașe ale Norvegiei, există un...

Creșterea cererii pentru vacanțe exotice în rândul turiștilor români. Destinațiile aflate în topul preferințelor

Thailanda, Zanzibar, Maldive și Republica Dominicană devin din ce în ce mai populare în rândul turiștilor români, având în vedere că cererea pentru vacanțe...

Băncile din UE dezvoltă Wero, un sistem de plăți alternativ pentru a reduce dependența de Visa și Mastercard

Cele mai mari bănci din Uniunea Europeană au colaborat în secret timp de mai mulți ani pentru a dezvolta un nou sistem de plăți...
Ultima oră
Pe aceeași temă