Meciurile din Liga Campionilor din următoarele trei sezoane (2012-2015) vor fi transmise în România de posturile Dolce Sport şi Digi Sport. UEFA a anunţat marţi că Dolce Sport şi Digi Sport sunt posturile care vor transmite meciurile de marţi şi miercuri, cu excepţia primei opţiuni din ziua de marţi, care va fi transmisă de un post free-to-air (TVR).
Cele două reţele au obţinut drepturile şi pentru internet şi platformele mobile.
Potrivit unui comunicat remis Mediafax de Romtelecom, „câştigarea acestor drepturi de către cele două companii se va concretiza în difuzarea competiţiei atât pe Dolce Sport, cât şi pe canalele dedicate ale celuilalt operator, ceea ce va permite unui număr mai mare de clienţi pasionaţi de sport să poată urmări meciurile celei mai importante competiţii fotbalistice intercluburi din Europa”.
Drepturile includ difuzarea tuturor meciurilor fie în direct, fie în reluare, precum şi rezumatele din serile de marţi şi miercuri, ca şi magazinul săptămânal „UEFA Champions League”. Meciurile sunt produse HD. În serile în care există mai multe meciuri la aceeaşi oră, acestea vor fi programate atât pe canalul HD, cât şi pe cele SD, se mai spune în comunicat.
În comunicat, Romtelecom precizează că această asociere are la bază optimizarea costurilor. „În primul rând, vorbim despre optimizare de costuri, având în vedere că operăm pe o piaţă cu o competiţie foarte ridicată şi un nivel al venitului mediu per utilizator foarte scăzut. Apoi, considerăm că este în beneficiul mai multor clienţi să aibă acces la acest produs TV de supercalitate”, se spune în comunicat.
În privinţa împărţirii opţiunilor între Romtelecom (Dolce Sport) şi RCS&RDS (Digi Sport), în comunicat se spune că Romtelecom şi RCS&RDS au aceleaşi opţiuni. „Astfel, aceleaşi meciuri pot fi văzute în acelaşi timp de abonaţii celor două platforme, în funcţie de programele acestora”, se mai spune în comunicat.
În ceea ce priveşte elementul diferenţiator al Romtelecom, faţa de competitorul RCS&RDS, în comunicat se spune: „Considerăm că de la bun început Dolce Sport şi-a asumat responsabilitatea de a face o diferenţă sesizabilă pe piaţa de profil, promovând exclusiv calitatea şi performanţa, de la competiţiile difuzate la nivelul discursului de talk-show sportiv şi până la echipa redacţională. Vom continua să păstrăm aceste elemente diferenţiatoare, reflectate atât în calitatea conţinutului, cât şi în standardele analizei sportive şi credem că publicul apreciază această abordare”.
În ceea ce priveşte costurile asumate de ambele companii, Romtelecom spune că suma oferită nu va fi făcută publică, însă dă asigurări că este vorba „de nişte costuri pertinente pentru un produs superpremium de televiziune”.
În ceea ce priveşte intenţiile Romtelecom şi RCS&RDS de a se asocia şi pentru alte competiţii, în comunicat se spune: „În funcţie de interesul clienţilor noştri este posibil să mai avem astfel de participări comune, dar la acest moment nu există niciun plan concret în acest sens”.
Pe de altă parte, în comunicat, Romtelecom face referiri şi la difuzarea „free to air” a meciurilor din UEFA: „Există şi o televiziune «free to air» (TVR), care va transmite meciuri din această competiţie. Această televiziune va transmite câte un meci din fiecare etapă de UEFA Champions League. Ea are prima opţiune din ziua de marţi de UEFA Champions League, în cazul în care există o echipă din România calificată, regulă care nu se aplică şi în ziua de miercuri, când toate opţiunile sunt la Romtelecom şi la RCS&RDS”.