Într-un an cu buget de austeritate şi bani insuficienţi pentru marile proiecte de investiţii, Primăria Capitalei vrea să cumpere zeci de mii de suveniruri pe care să le ofere străinilor la târguri şi expoziţii. Scopul este unul nobil: transformarea Capitalei într-o destinaţie turistică importantă.
Autorităţile locale au lansat o licitaţie pentru desemnarea firmei care se va ocupa de realizarea de suveniruri, a căror valoare totală a fost estimată la 140.800 de lei. De ce sunt necesare aceste suveniruri într-un an de criză?
„Primăria Municipiului Bucureşti a elaborat şi urmează să implementeze o serie de proiecte menite să contribuie la transformarea Capitalei într-o destinaţie turistică importantă pe harta Europei. Unul dintre cele mai importante proiecte îl reprezintă achiziţionarea unor materiale de promovare – „suveniruri” – având ca scop principal creşterea gradului de atractibilitate şi a calităţii informaţiei turistice oferite celor care vizitează Bucureştiul”, au precizat edilii în caietul de sarcini al licitaţiei.
Ei au mai afirmat că suvenirurile vor fi distribuite prin intermediul târgurilor şi expoziţiilor de profil la care primăria va participa, prin intermediul Serviciului Turism şi prin Centrul de Informare Turistică.
Câte obiecte se achiziţionează
Firma care va câştiga licitaţia va livra suvenirurile în 30 de zile. Este vorba despre 350 de cuburi puzzle, imprimate cu 12 imagini cu peisaje din Bucureşti, 5.615 instrumente de scris, 10.000 de brelocuri şi 10.000 de magneţi.
Primăria a mai solicitat 5.000 de calendare de buzunar, 750 de suveniruri din hârtie reciclată, 10.000 de evantaie din carton, 750 de obiecte din microfibră pentru curăţat suprafeţe şi 25.000 de insigne. În total, este vorba despre aproape 70.000 de suveniruri care vor fi distribuite străinilor.
Cheltuiala nu este foarte mare, raportată la bugetul total al primăriei, care este de 4,6 miliarde de lei anul acesta, totuşi edilii s-au plâns de nenumărate ori că banii sunt insuficienţi pentru continuarea în bune condiţii a tuturor proiectelor de investiţii începute şi că au fost obligaţi să renunţe la noile lucrări la infrastructură.
„Probabil se va face o rectificare negativă în cursul acestui an, aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut”, a declarat Călin Murg, preşedintele de şedinţă al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Statistică
O statistică optimită, realizată de Euromonitor International, situa Bucureştiul pe locul 55 în lume ca număr de turişti în 2010, cu 2,1 milioane de vizitatori, depăşind oraşe cu o îndelungată tradiţie în turism ca Veneţia, Florenţa sau Atena. Specialiştii susţin însă că cifra reală este undeva la jumătate.