Retailerul belgian Delhaize, prezent şi în România prin magazinele Mega Image, vrea să reducă personalul cu 5.000 de posturi după vânzări sub estimări în trimestrul al patrulea pe pieţele dezvoltate, în SUA şi Belgia, din cauza deteriorării încrederii consumatorilor şi concurenţei agresive, relatează Mediafax.
Delhaize, care generează aproximativ 65% din venituri în SUA, a anunţat joi că va închide 113 magazine americane cu performanţe nesatisfăcătoare şi alte 20 de unităţi din Bulgaria, Serbia şi Bosnia şi Herţegovina, transmite Reuters.
Delhaize America are peste 1.600 de magazine în 16 state din estul SUA.
Toate magazinele vizate de reorganizare vor fi închise în următoarele 30 de zile, a precizat compania.
Ventiurile companiei, calculate la curs valutar constant, au crescut cu 7% în trimestrul al patrulea, la 5,64 miliarde euro, sub media estimărilor analiştilor, de 5,68 miliarde euro.
La nivelul anului 2011, vânzările Delhaize au crescut cu 1,3%, la 21,11 miliarde euro, de la 20,85 miliarde euro în anul anterior.
Pe pieţele emergente, respectiv în Europa de Sud-Est şi Asia, inclusiv România şi Bulgaria, vânzările grupului belgian au crescut anul trecut cu 32%, de la 1,8 miliarde euro la 2,4 miliarde euro.
În trimestrul al patrulea, veniturile de pe aceste pieţe au urcat cu 62,9% raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 513 milioane euro la 834 milioane euro. Delhaize a cumpărat anul trecut retailerul sârb Delta Maxi, cu magazine în Serbia, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru şi Albania.