Metrorex a semnat cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) un contract de 66,6 milioane euro pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, linie care va fi pusă în funcţiune în 2017-2018, relatează Mediafax.
„Lucrările vor începe probabil în 2013 şi se vor întinde pe o perioadă de maximum şapte ani, dar probabil vom pune linia mai devreme la dispoziţia călătorilor, în 2017-2018”, a declarat joi directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Consultantul va realiza în prima etapă, de circa două luni, o revizuire a studiului de fezabilitate realizat în 2008, prin refacerea rutei şi a numărului de staţii în vederea eficientizării costurilor.
Noua linie se va desprinde din Magistrala IV (Gara de Nord-Lac Străuleşti) la staţia 1 Mai şi va urma traseul Bulevardul Expoziţiei-Parc Herăstrău (la capătul liniei 41 de tramvai)-Gara Băneasa-Aeroport Băneasa-Centrul Comercial Băneasa-Centura Otopeni-oraş Otopeni-Aeroport Henri Coandă.
Traseul va avea aproximativ 14 kilometri şi, în funcţie de rezultatele studiului de fezabilitate, va avea între 10 şi 14 staţii, care vor fi deservite de zece trenuri.
Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni va fi cea de-a şasea magistrală de metrou, care are un cost total estimat la 800 milioane euro, fără TVA.
Investiţia va fi realizată dintr-un credit de 320 milioane euro acordat de Japonia, prin Agenţia Guvernamentală Japoneză (JICA), precum şi cu fonduri de la bugetul de stat şi alte surse de finanţare, care urmează să fie identificate.
În staţia Gara de Nord 2 va fi amenajată o zonă de check in pentru pasagerii celor două aeroporturi, Băneasa şi Otopeni.