Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, i-a solicitat omologului său bulgar să permită autorităților române dragajul pe Dunăre, în sectorul administrat de partea vecină, în eventualitatea în care s-ar institui o situație specială.
Răzvan Cuc a scris marți pe pagina sa de Facebook că a făcut o vizită omologului său bulgar pentru a identifica soluțiile la problemele privind siguranța navigației pe Dunăre și circulația în punctele de trecere ale frontierei, prin asigurarea mai multor puncte de achiziționare a vinietelor pentru autovehicule.
"România și Bulgaria pot asigura, împreună, condiții mai bune pentru navigația pe Dunăre și pot face din acest sector de transport unul profitabil pentru ambele țări. De asemenea, trebuie să fluidizăm traficul la vămi și să diminuăm, cât mai mult, timpii de așteptare la granița cu Bulgaria. (…) I-am solicitat lui Ivaylo Moskovski, ministrul Transporturilor, Tehnologiei Informațiilor și Comunicațiilor din Bulgaria, să permită autorităților române dragajul pe Dunăre, în sectorul administrat de partea bulgară, în eventualitatea în care s-ar institui o situație specială. În acest fel am putea debloca rapid sectoarele critice de pe Dunăre. Am primit asigurări de la omologul meu bulgar că putem găsi soluții, la nivelul unei Comisii mixte de experți, privind administrarea în comun a sectorului fluvial", a mai precizat ministrul.
Lucrări de dragaj în partea română au mai avut loc la începutul lunii iulie, când Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a început operațiunile de dragaj în diferite zone de pe cursul fluviului pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie, potrivit News.ro.
"Se aduce la cunoştinţa navigatorilor că, începând cu data de 11.07.2017, pe Dunărea Fluvială, între kilometrul 304 şi kilometrul 310, lucrează complexul de dragaj «FILEŞTI 3» cu salandele SIRET 2 Şi SIRET 3, pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie recomandate de Comisia Dunării. Se interzice: întâlnirea, depăşirea sau navigaţia la aceeaşi înălţime; producerea de valuri sau efecte de sucţiune; târârea ancorelor, lanţurilor sau parâmelor", se arată în avizul emis de AFDJ Galaţi.
Lucrările de dragaj sunt necesare având în vedere că amânarea acestor activități produc pierderi notabile în domeniul agricol.