21.1 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialConstrucţia autostrăzilor de pe Coridorul IV costă 8,5 miliarde euro, cu finalizare...

Construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV costă 8,5 miliarde euro, cu finalizare în 2020

Costul pentru construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV Pan European, în lungime de 856 kilometri, se ridică la 8,588 miliarde de euro, care include lucrările deja realizate, cele în curs de execuţie, precum şi proiectele viitoare care se vor finaliza până în 2020, informează Mediafax.

Coridorul IV începe în Germania la Nurenberg şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi continuându-se până la Istanbul.

„În această săptămână vor fi lansate patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru Coridoul IV”,a declarat Daniela Drăghia, director general adjunct proiecte cu funanţare exrternă în cadrul CNADNR, la un forum privind infrastrructuta, dezvoltarea urbană şi arhitectura de interior.

Respectivele sectoare sunt Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu şi vor avea o perioadă de proiectare de şase luni, investiţia urmând să fie realizată în 24 de luni.

„În urma prioritizării proiectelor pe Coridorul IV, la sfârşitul lui 2012 va fi finalizată 50% din construcţie, la sfârşitul lui 2014 aproximativ 70%, şi integral la finele anului 2020”, a afirmat directorul CNADNR.

În prezent de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucureşti-Cernavodă şi se află în diferite stadii de execuţie sectorele Arad-Timişoara şi Cernavodă-Constanţa, centura Sibiu şi Constanţa.

Prezent la eveniment, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Eusebiu Pistru, a afirmat că până în 2013 se vor da în folosinţă 530 de kilometri de autostradă şi 800 de kilometri de drumuri naţionale modernizate.

El a afirmat că „prioritatea zero” a MTI este Coridorul IV Pan-European.

Pe de altă parte, el a spus că, în acest moment, bugetul MTI duce lipsă de resurse financiare, iar fondurile care vor fi alocate anul viitor pentru autostrada Transilvania, care nu face parte din Coridorul IV, vor fi puţine.

„În acest moment, pentru 2011, pentru Autostrada Transilvania căutăm posibilităţi de finanţare”, a explicat Pistru.

Autostrada Transilvania, care leagă localitatea Borş de Braşov este finanţată numai de la bugetul de stat.

Cele mai citite

Nevada va implementa un sistem de inteligență artificială pentru evaluarea solicitărilor de ajutor de șomaj

Oficialii din statul american Nevada au anunțat planurile de a introduce un sistem de inteligență artificială (A.I.) pentru a evalua cererile de ajutor de...

Restaurantele din București, mai scumpe decât cele din Praga și Varșovia

Prețurile practicate de restaurantele din București au ajuns să depășească nivelul celor din orașe precum Praga sau Varșovia și se apropie rapid de standardele...

Valea Oltului, închisă din nou în reprize

Tronsoanele vizate sunt între Râmnicu Vâlcea și Sibiu, pe DN7 Trei tronsoane vor fi afectate de lucrări de stabilizare a versanților și de îndepărtare a...
Ultima oră
Pe aceeași temă