Ranfluarea epavei navei „Transilvania”, numită „Lebăda Mediteranei” şi răsturnată în 1975 în Portul Galaţi, a fost demarată în august 2008 şi trebuia finalizată până pe 25 iunie 2009. Acum, începe să semene cu povestea ranfluării „Rostock”-ului (nava „Rostock”, sub pavilion ucrainean, s-a scufundat în 1991 pe braţul Sulina al Dunării, iar epava ei a fost scoasă în 2004. În tot acest răstimp, circulaţia navală a fost grav afectată). Beneficiarul, Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, a acordat firmei Superquatro Grup SRL Galaţi o prelungire a termenului cu 3 luni, dar nici acesta nu a fost respectat şi de pe 26.10.2009 Superquatro plăteşte APDM penalităţi de 0,1%, adică 14.300 lei/zi. S-a ajuns la penalităţile de 3 milioane lei, aproape un sfert din valoarea contractului, de 14,3 milioane lei. Până acum au fost scoase 75% din cele 3.800 tone de metal şi a mai rămas de scos partea cea mai grea, Compartimentul Maşini. Cum ranfluarea epavei nu prea mai poate fi considerată o afacere, administratorul Superquatro, Sterică Atanasiu ameninţă APDM cu instanţa. „Ei ne-au tot cerut plăţi suplimentare sau plăţi în avans, dar nu s-a făcut nici un fel de plată. Noi respectăm contractul. Ne-au ameninţat că ne dau în judecată. Este dreptul fiecăruia să ne dea în judecată, dacă doreşte”, ne-a declarat directorul APDM, Mihai Ochialbescu.