24.1 C
București
miercuri, 25 septembrie 2024
AcasăSpecialLicitatia traseelor maxi-taxi, marul discordiei intre alesii locali ai Galatiului

Licitatia traseelor maxi-taxi, marul discordiei intre alesii locali ai Galatiului

» "Este vorba de un principiu, daca am luat o hotarare, trebuie sa o respectam", le raspunde viceprimarul Nicusor Ciumacenco transportatorilor si consilierilor care cer majorarea cu 50 a numarului de microbuze.

» Primaria si consilierii municipali au luat decizia de a elimina haosul de pe strazile Galatiului, prin reducerea la jumatate a numarului de microbuze care circula pe strazile orasului.

» Fenomenul a scapat de sub control pentru ca este o sursa de bani "la negru" care ajung, din mana in mana, pana la cei care ar fi trebuit sa aiba grija ca transportul sa se desfasoare in limitele legii.

Potrivit datelor oficiale, numarul de maxi-taxi in Galati ar fi de trei-patru sute, dar in realitate numarul lor e dublu. Pentru un microbuz introdus pe traseu se platesc la finante impozite modice, de 1.500-2.000 lei pe an. O calatorie costa un leu. soferii nu elibereaza bilete si toti banii incasati sunt impartiti intre proprietari, operatori si soferi. Operatorul de transport la care este inscris microbuzul primeste 65 de lei pe zi, iar proprietarul primeste de la sofer 100 de lei din incasarile zilnice. Restul ramane in buzunarele soferilor si pentru a-si mari incasarile, acestia prefera sa astepte mai mult in statii sau sa nu treaca pe culoarea verde a semaforului, in speranta ca vor culege un pasager in plus. In 2009, politistii de la "Investigare Fraude", impreuna cu Garda Financiara, ITM si Serviciul Transporturi din Primaria Galati, au facut 16 actiuni de control, in urma carora au intocmit 63 de dosare penale. Dar 45 dintre acestea au fost solutionate cu "NUP".

 

Au fost aplicate 23 de sanctiuni, in valoare totala de 17.000 de lei. Au fost cercetate penal 69 de persoane si au fost constatate 70 de infractiuni de natura economica, prejudiciul cauzat bugetului consolidat al statului ridicandu-se la valoarea de 288.615 lei, din care au fost recuperati 76.000 de lei. Suma recuperata este modica. in conditiile in care, potrivit fostului presedinte al Camerei Taximetristilor Galati, St. Gherasim, primaria pierde in aceasta afacere cam 50 de milioane de lei. Pentru ca vechile licente expira in mai si trebuie organizata o noua licitatie, primaria a hotarat sa preia controlul situatiei, modificind regulamentul si reducand numarul de maxi-taxi la 170 si incercind in acelasi timp sa achizitioneze noi autobuze si troleibuze, pentru ca regia locala, Transurb SA, sa isi poata mari capacitatea de transport: "Am luat decizia sa reducem la jumatate numarul de maxi-taxi, pentru ca nu e normal ce se intampla in oras.

 

Realitatea arata insa ca Transurb nu are capacitatea sa asigure transportul public. Daca ar fi avut-o, va garantez ca din mai ar fi fost numai Transurb. Sper ca va fi o licitatie deschisa, in care singurii care vor avea de castigat sa fie galatenii", a declarat viceprimarul Nicusor Ciumacenco.

Cele mai citite

Cum să folosești jucăriile logice pentru a dezvolta răbdarea și perseverența la copii? 

Intră în universul fascinant al jucăriilor logice și descoperă cum acestea pot fi utilizate pentru a îmbunătăți răbdarea și perseverența la copii! Vei afla...

Cum să transformi o zi ploioasă într-o aventură distractivă pentru cei mici

O zi ploioasă poate părea la prima vedere un obstacol în calea distracției pentru cei mici. Însă, cu puțină imaginație și câteva pregătiri simple,...

Ana Bogdan, eliminată în primul tur la China Open!

Ana Bogdan, locul 120 WTA, a fost eliminată de Sofia Kenin în primul tur al turneului China Open și a ajuns la a treia...
Ultima oră
Pe aceeași temă