30.7 C
București
vineri, 27 septembrie 2024
AcasăSpecialLa ArcelorMittal Galati se fura cu trenul, autobuzul si masina de pompieri

La ArcelorMittal Galati se fura cu trenul, autobuzul si masina de pompieri

» Dupa o perioada ceva mai calma, in care s-a furat mai putin, combinatul de la Galati a intrat din nou in "atentia" hotilor.

» In ultimii ani, de la Arcelor Mittal s-a furat cu trenul "fantoma", cu autobuzele, dar si cu masina de pompieri.

Platforma combinatului ArcelorMittal este pe cale sa devina din nou tinta celor care, mai ales pe fondul saraciei generate de actuala criza, incearca sa isi rotunjeasca veniturile dintr-un "tun" cu laminate sau din vanzarea deseurilor metalice. In actualul context, furtisagurile sunt la ordinea zilei. Anul 2010 a debutat cu un caz aparte, al unei doamne de 35 de ani, Eleonora S., care furase 43 de role de la o banda transportoare de la ArcelorMittal. Duminica noapte, in jurul orei 2.00, o echipa a Jandarmeriei i-a gasit printre ruinele constructiilor de langa Castrul Roman pe stefanache D., de 22 ani, si Neculai Z., de 30, care furasera dintr-o hala parasita din combinat 150 kg de cabluri de cupru. Venisera la "munca" cu un taxi si aranjasera cu taximetristul sa le duca "marfa" la un depozit de pe str. Frunzei. Capturarea, zilele trecute, a unui transport de 46 tone de tabla groasa, in valoare de 27.000 de euro, confirma ca sunt pe rol si marile tunuri date combinatului prin furturile de laminate.

 

Nu a fost o simpla tentativa de furt esuata, pentru ca, potrivit purtatorului de cuvant al IJJ Galati, Costin Barbu, echipa de jandarmi a actionat "in baza informatiilor detinute de structurile proprii". soferul TIR-ului "Scania", Danut C, de 46 de ani, din Galati, a incercat sa justifice transportul cu avizul de expeditie al unui transport de laminate din ziua precedenta, la Bucuresti. In primul rand, era vorba de laminate diferite, iar in al doilea rand, cand au facut calculele, jandarmii au ajuns la concluzia ca soferul nici nu prea ar fi avut timp sa faca transportul la Bucuresti si sa se intoarca la Galati pentru noul transport. Detaliile acestui caz vor fi clarificate de ancheta politiei, dar pare sa fie vorba de transporturi in serie si este greu de crezut ca soferul lucra pe cont propriu.

Cel mai mare "tun": 60 de tone
Hotii au o mare ingeniozitate. Cel mai mare "tun" a fost furtul a 60 tone de tabla cu un tren "fantoma", infiintat special. Hotii au avut destul tupeu, pentru ca au folosit o locomotiva si mai multe vagoane ale combinatului. In timp ce patrulau in zona localitatii sendreni, jandarmii au descoperit in zona "Posada", langa calea ferata, 17 rulouri de tabla zincata, in greutate totala de 60 de tone. Hotii adusesera si anvelope, pentru ca rulourile de tabla sa nu se deformeze in momentul aruncarii din tren. Cele 17 rulouri, in valoare de 60.000 euro, au fost recuperate de combinat. Ingeniosi au fost si doi pompieri de la firma Salvosid, care are asigura stingerea incendiilor pe platforma. M. Cornel, de 29 ani, servant, si B. Marian, soferul masinii de pompieri, au ascuns 4.920 kg de cupru in spatiile destinate furtunelor si au incercat sa iasa pe poarta ArcelorMittal.

 

Cuprul a fost descoperit de agentii de paza de la WBC Security si cei doi s-au ales cu dosare penale. Valoarea cuprului furat era de 20.000 euro. De o "morisca" pusesera si soferii autobuzelor de la Atlas SA, firma care se ocupa de transportul siderurgistilor. In fiecare din cele 12 autobuze-conventie care adusesera muncitorii din schimbul 3 au fost gasite, la iesirea din combinat, cantitati de 50-150 kg de piese metalice.

» Greu de contabilizat
Furturile de la ArcelorMittal nu pot fi contabilizate. Combinatul are 22 km de garduri si e greu de stiut cat se fura cu carca. In cazurile furturilor cu TIR-ul, un singur transport poate valora pana la 30.000 euro. Dar in aceste cazuri lucreaza grupari bine organizate, cum a fost cea care a beneficiat de complicitatea directorului executiv al firmei de paza, WBC. O astfel de grupare poate face multe transporturi pana sa fie capturata.

"Cartitele"
De o mare ingeniozitate dau dovada si hotii "marunti". In urma cu 4 ani, actionau mai multe grupuri de "cartite" care intrau in combinat prin canalele de evacuare a apelor uzate, cu diametre de aproximativ 2 m si prin cele peste 1.000 de capace de canalizare din combinat ajungeau in sectii, de unde furau piese metalice. "Cartitele" aveau si schite ale canalelor.

Cele mai citite

Europa League: FCSB victorie spectaculoasă cu FC RFS 4-1

FCSB a învins echipa letonă RFS cu scorul de 4-1 (2-1), joi seara, pe Arena Naţională din Bucureşti, în prima etapă din noul format...

România, tot mai dependentă de importuri: Peste 25% din legume și 40% din fructe aduse din străinătate

Peste un sfert din legumele consumate în România și 40% din fructe provin din import, conform unei analize realizate de Ziarul Financiar, pe baza...

Restanțe de 700 milioane de lei amenință programul Start-Up Nation 2022, antreprenorii sub presiunea băncilor

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) ar putea înregistra restanțe de plată de până la 700 de milioane de lei până la sfârșitul acestui...
Ultima oră
Pe aceeași temă