6.4 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăSpecialStudiu GfK: Buticurile pierd teren in fata hipermarketurilor

Studiu GfK: Buticurile pierd teren in fata hipermarketurilor

Consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut in moneda nationala cu 19% in 2008 fata de anul precedent. Cel mai important factor ce a dus la aceasta evolutie este cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea preturilor si sustinuta de o frecventa de cumparare usor mai redusa. Spre deosebire de comertul traditional, formatele comertului modern, in special hipermarketuri si discounteri, au convins cumparatorii sa le calce pragul mai des in 2008, se arata in Studiu GfK- "Comertul modern castiga teren in fata celui traditional".
.
La nivel national, comertul modern joaca un rol din ce in ce mai important, acoperind in 2008 41% din valoarea bunurilor de larg consum fata de 38% in 2007. Cea mai spectaculoasa crestere au avut-o hipermarketurile de la  aproape 15% in 2007 la 18% in 2008, dintre retaileri evidentiindu-se in acest an Real, Kaufland ramanand in continuare pe primul loc. Aceasta performanta a fost sustinuta si de deschiderea a noi magazine, fiind astfel printre cele mai dinamice retele de retail de pe piata locala.

Mai mult de jumatate din familiile din Romania au trecut pragul hipermarketurilor pentru achizitionarea bunurilor de larg consum. Acestea au cumparat mai des si cu 25% mai mult in 2008 fata de 2007.  
Supermarketurile continua sa joace un rol important, cu o cota de aproximativ 14% din piata, in scadere cu un punct procentual fata de 2007. Magazinele tip discount urmeaza trendul ascendent inceput in urma cu trei ani, crescand la aproximativ 6%. Toti cei trei factori (numarul de cumparatori, frecventa de cumpare si valoarea achizitionata) au contribuind la aceasta evolutie.

Formele de comert traditional se afla in continuare pe un trend descendent. Aceasta tendinta este mai accentuata la nivelul intregii tari si mai putin in Bucuresti (unde ponderea acestor tipuri de magazine este relativ constanta).

In Bucuresti, comertul modern este responsabil pentru 71% din valoarea totala a bunurilor de larg consum. Hipermarketurile detin cea mai importanta pondere, in jur de 42% cota de piata in valoare, in crestere de la 39% anul trecut. Mai mult de 90% dintre gospodariile din Bucuresti si-au facut cumparaturile cel putin o data din acest tip de magazin in 2008. Detinand avantajul proximitatii fata de hipermarketuri, supermarketurile raman in continuare importante pentru gospodariile bucurestene (21% cota de piata in valoare), se precizeaza in studiul mentionat.

In Bucuresti, frecventa cu care gospodariile cumpara bunuri de larg consum scade cu aproape 11%. Acest trend descendent este mai accentuat in formele traditionale de comert. Pentru formatele comertului modern, exceptia vine din partea discounter-ilor, care au reusit sa convinga gospodariile sa ii viziteze mai des decat in 2007.

Mai multe informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro

Cele mai citite

Rusia intenționează să formeze o alianță internațională pentru dezvoltarea inteligenței artificiale împreună cu țările BRICS

Rusia intenționează să formeze o alianță internațională pentru dezvoltarea inteligenței artificiale (IA) împreună cu țările BRICS (Brazilia, Rusia, India, China și Africa de Sud)...

Topul căutărilor pe Google în 2024: Românii, interesați de sport, filme și subiecte de actualitate

Românii au demonstrat un interes intens pentru sport în acest an, iar acest lucru se reflectă clar în căutările lor pe Google. Campionatul European...

Siria: Drumul lung spre reconstrucție economică și stabilitate

După 14 ani de război civil și incursiuni militare externe, economia Siriei este în ruină, cu o contracție estimată la 85%. Țara, unde infrastructura...
Ultima oră
Pe aceeași temă