Uniunea Europeana respinge planul de salvare pentru Europa de Est, Volkswagen va renunta la 16.500 de posturi intermediare pana la finalul anului 2009, Opel incearca sa devina o unitate independenta de General Motors, iar Rusia se afla in fata unui test al masurilor anticriza. Acestea sunt doar cateva din titlurile presei internationale monitorizate de The Money Channel.
Uniunea Europeana respinge planul de salvare pentru Europa de Est scrie pe prima pagina Wall Street Journal. Liderii europeni in frunte cu Angela Merkel nu au fost de acord cu ideea lansata de premierul ungar privind adoptarea unui pachet de sprijin in valoarea de pana la 190 de miliarde de euro.
Cancelarul german a declarat ca nu vede necesitatea unui imprumut atat de substantial pentru Europa de Est. Situatia este foarte diferita in economiile europene. Nu putem compara Slovacia sau Slovenia cu Ungaria, sustine Merkel. Ideea ei este,de altfel, impartasita si de alti lideri europeni.
De cealalta parte, premierul ungar, Ferenc Gyurcsany, a avertizat ca va cadea o noua cortina de fier asupra Europei care va separa Vestul de Est. Nici propunerea de a relaxa criteriile de aderare la zona euro nu a fost primita cu entuziasm de sefii statelor dezvoltate.
Atat cancelarul Merkel cat si presedintele francez, Nicolas Sarkozy le-au sugerat statelor estice sa caute ajutor in alta parte, spre exemplu la Fondul Monetar International.
Singurul conses la care s-a ajuns ieri la Bruxelles a fost pachetul de ajutor pentru industria auto din Franta in valoare de 6 miliarde de euro. In ciuda discutiilor legate de protectionismul pe care il presupune acest pachet, liderii europeni i-au dat unda verde.
Din La Tribune aflam ca Volkswagen va renunta la 16.500 de posturi intermediare pana la finalul anului 2009. Deasemenea, constructorul auto german a anuntat ca nu va face nicio angajare anul acesta. Nu avem alta solutie a declarat presedintele grupului, Martin Winterkorn.
Pana acum, Volkswagen a evitat sa dea o cifra privind numarul concedierilor, insa a precizat ca se va renunta in primul rand la intermediari. Numai in Germania, numarul acestora se ridica la 4.500. Decizia vine dupa ce vanzarile constructorului german cu scazut cu 15% in ianuarie si se asteapta la o noua scadere de 10% in acest an. Nu este exclus ca Volkswagen sa anunte chiar o pierdere in primul trimestru din 2009 pe fondul puternicului declin al pietei auto din intreaga lume.
Tot despre industria auto scrie si Der Spiegel, insa de data aceasta este vorba despre problemele de la Opel, care incearca sa devina o unitate independenta de General Motors. Constructorul auto a prezentat vineri un plan de restructurare care sa-i creasca autonomia, insa ii permite sa ramana sub umbrela coroporatista a GM. Pentru a pune in practica acest plan , Opel va avea nevoie de o infuzie de capital de 3,3 miliarde de euro. Banii nu vor veni numai de la Berlin, ci si de la alte state unde are activitati Opel.
Statul rus se afla in fata unui test al masurilor anticriza, scrie The Moscow Times. Rusii au votat ieri in cadrul alegerilor regionale, considerate un adevarat test pentru masurile anticriza ale guvernului, pentru partidul Rusia Unita. Formatiunea condusa de premierul Vladimir Putin si-a adjudecat noua locuri, aferente regiunilor, in Parlament, mai multi consilieri locali si primari. Insa, se pare ca rezultatele sunt sub asteptari fapt ce ar putea indica un val de nemultumire a cetatenilor privind modul in care guvernul gestioneaza situatia economica .
Mai multe informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro