E limpede ca interesul presedintelui Traian Basescu pentru compromiterea acestui guvern, preponderent liberal, este mai presus de orice. Unii sunt convinsi ca DNA actioneaza la comanda prezidentiala. Pe de alta parte, de unde nu e foc nu iese fum. In cazul nostru, fumul e dosarul penal pe care DNA anunta ca il pregateste cutarui ministru. Nu stiu cat foc a fost in reclamatia dnei Adriana Saftoiu si a dlui Eugen Bejinariu impotriva fostului ministru al Apararii, Teodor Atanasiu. Cert este ca fum a iesit: T. Atanasiu, un personaj antipatizat de presa, poate pe buna dreptate, poate nu, a fost suspendat de presedinte din functia de ministru la 12 septembrie 2006, iar la 6 octombrie, acelasi an, DNA i-a scris pe dosar NUP. In mod normal, peste maximum o zi, presedintele ar fi trebuit sa ridice suspendarea, ministrul fiind automat repus in functie. Nu s-a intamplat asa, ministrul a ramas suspendat si, depasind o luna, a fost demis, conform legii. Din acel moment, orice dosar penal intocmit unui ministru liberal devine suspect de a fi un simplu instrument politic. Dar daca se bazeaza pe un fapt penal si real? – te intrebi. Dupa atatea incercari disperate ale presedintelui de a scapa de Guvernul Tariceanu 1 si apoi de Guvernul Tariceanu 2, ce sa mai crezi cand, saptamani la rand, sunt dresate dosare penale cate unui ministru, zvonistica anuntand dinainte altele si altele? Ca guvernul este inlaturat en detail, daca nu s-a reusit en gros. Dar te intrebi ce s-ar fi intamplat cu respectivele infractiuni daca intre presedinte si guvern era o stransa prietenie. Poti fi sigur: ramaneau ascunse publicului, se musamalizau, caci musamaua face parte de mult din specificul politic national.
Membrii Guvernului actual acuza folosirea Justitiei ca instrument politic. Dar este vreunul dintre cei care acuza sigur ca nu si-a folosit instrumentele administrative la dispozitie, niciodata, in scopuri politice? Ca, de pilda, Garda Financiara n-a fost trimisa niciodata la simpatizantii presedintelui? Cu ipocrizie si cinism, politicienii afirma ca ei n-au facut asa ceva. Dar cine sa-i creada? Cine sa-l creada si pe presedinte, cunoscute fiind antecedentele si dusmania sa constanta pentru partidele istorice, inca de pe vremea "colaborarii" cu CDR-ul? Din pacate, cetateanului ii ramane cel mai daunator lucru pentru o democratie: simplul partizanat, bazat pe simpatii sau gesturi partiale si deloc pe o analiza lucida, impiedicata sistematic de toate aceste manevre, dar si de perseverentele manipulari mediatice.
Transparency International declara ca existenta comisiei de la Cotroceni "aduce atingere egalitatii cetatenilor in fata legii". Acum aproape un an, PSD-ul a propus desfiintarea comisiei care avizeaza urmarirea penala a demnitarilor. PNL-ul s-a opus. Acum, PNL promoveaza OUG nr. 95/2007, prin care comisia va fi compusa din judecatori numiti de CSM. Sa-i cred ca sunt impartiali? Bruxelles-ul, insa, vede in ordonanta respectiva doar tradarea luptei impotriva coruptiei. Ca sa nu mai spun ca nu inteleg de ce exista aceasta comisie. Legea si procedurile nu sunt egale pentru toti? Pentru ca, altfel, si Ceausescu spunea ca toti cetatenii sunt egali in fata legii, "de la prim-ministru la ultimul cetatean". Peste prim-ministru era, insa, el.