14.7 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialFabulospiritul ne poate costa cinci milioane de euro

Fabulospiritul ne poate costa cinci milioane de euro

Ca urmare a controverselor starnite de lansarea conceptului noii campanii de imagine initiate de Ministerul Afacerilor Externe, "Romania Fabulospirit", ieri purtatorul de cuvant al MAE, Corina Vintan, l-a invitat pe Lucian Georgescu, managing partner in cadrul firmei GAV/Scholtz & Friends, autoarea acestuia, sa ofere detalii.

Un concept scump

Potrivit Corinei Vintan, compania GAV/Scholz&Friends a fost aleasa pentru consultanta in aceasta campanie pentru ca era recomandata de succesul obtinut cu campania "Normal. Sibiu", realizata pentru promovarea Sibiului, capitala culturala europeana. Alte criterii au fost experienta in comunicare internationala si in dezvoltarea de proiecte de marketing cultural. Printre firmele care ar fi fost contactate s-ar fi numarat si firma franceza Publicis. MAE a precizat atribuirea contractului s-a facut in baza articolului 122 al Ordonantei de Guvern 34/2006 privind achizitiile publice si ca suma solicitata – 110.000 euro – nu necesita organizarea unei licitatii. Totodata, oficialul MAE a precizat ca proiectul a fost demarat in luna octombrie a anului trecut, inainte de incidentul care a dus la demisia ministrului Mihai Razvan Ungureanu si, deci, inaintea perioadei de provizorat.
In sfarsit, bugetul anual al campaniei de imagine, ce urmeaza sa fie aprobat prin hotarare de guvern, ar fi situat intre trei si cinci milioane de euro. Dupa aprobarea bugetului, MAE va organiza o licitatie, prin care va atribui mai multor firme de publicitate realizarea si implimentarea conceptului imaginat de GAV. Potrivit lui Georgescu, actionar majoritar la GAV, compania sa doreste sa ia parte la aceasta licitatie si probabil ca nu va avea probleme sa convinga MAE ca este capabila sa implementeze un concept pe care ea insasi l-a inventat. Compania-mama din Germania este, sustine Georgescu, a doua agentie de pe piata germana, autoare a campaniei "Germany. Land of Ideas".

"Romania ca poveste"

Oricat de mult ne-am crede cu totii creatori si am fi tentati sa judecam productiile altora, nu este locul aici pentru consideratii critice asupra valorii si/sau eficientei acestui nou concept. Mentionam ca, in ideea lui Georgescu, conceptul "Fabulospirit" ar trebui sa prezinte ceea ce el a numit "Romania ca poveste", poveste a oamenilor care au reprezentat ceva in si pentru Romania. Fabulospirit, despre care Georgescu a insistat ca nu este un brand de tara, ar trebui sa fie un concept-cadru ce urmeaza sa fie valorificat in campaniile viitoare in functie de suportul media utilizat si de natura campaniei.
Georgescu a prezentat ieri un mic spot video demo construit ca un colaj de imagini si sase afise care se prezinta ca o coperta de roman best-seller pe urmatorul model. Anuntul "From the creator of" (de la creatorul…), urmat, de exemplu, de cuvantul "infinit" ilustrat de Brancusi si de mesajul "A New Story" (o noua poveste) urmat de sloganul Romania/Fabulopirit. Potrivit Corinei Vintan, perceptia publicului european privind campania va fi testata pe masura ce aceasta va fi derulata, urmand sa fie adaptata in functie de rezultatele obtinute.

Cele mai citite

Soarele, partener de afaceri: A demarat Programul Casa Verde Panouri Fotovoltaice

Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei. Fondurile alocate primei etape a programului, pentru...

Guvernul italian analizează posibilitatea de a introduce castrarea chimică pentru violatori

Guvernul condus de Giorgia Meloni analizează posibilitatea de a introduce castrarea chimică pentru persoanele condamnate pentru violențe sexuale, după ce Partidul Liga, de extremă...

Primăria București organizează o licitație pentru un împrumut de 69,6 milioane lei

ING Bank România, BRD - Groupe Societe Generale, UniCredit Bank România și Raiffeisen Bank România participă la licitația organizată de Primăria Municipiului București (PMB)...
Ultima oră
Pe aceeași temă