14.7 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecial"Romania - Fabulospirit", sloganul pentru UE

„Romania – Fabulospirit”, sloganul pentru UE

Dupa "Eterna si fascinanta Romanie" si "Romania mereu surprinzatoare", vom avea o noua campanie si un nou slogan pentru promovarea imaginii tarii, "Romania – Fabulospirit".

Motivul pentru care am avea nevoie de o noua campanie de imagine consta in "ideile preconcepute si elementele negative care pana acum au fost, din pacate, cartea noastra de vizita", mai exact imaginea proasta a Romaniei, care reiese din sondajele de opinie realizate in mai multe tari membre UE. Noul concept a fost elaborat in decembrie 2006 de Directia de Comunicare a Ministerului Afacerilor Externe "dupa evaluarea, impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei, a perceptiei Romaniei in unele state europene, in urma evaluarii unor evenimente culturale si studierii exemplelor statelor care au aderat anterior la UE".
Potrivit MAE, campania ar avea drept tel sa stabileasca cum se pozitioneaza Romania ca nou membru al Uniunii Europene. In stabilirea conceptului, MAE a apelat, pentru consultanta, la aceeasi firma care se ocupa cu promovarea programului "Sibiu – Capitala Culturala Europeana 2007", GAV Scholtz & Friends. Dupa realizarea mai multor focus-grupuri in care s-a incercat identificarea unor simboluri pur romanesti, s-a constatat ca "nu a mers nici cu sarmalele, nici cu mamaliga", a precizat purtatoarea de cuvant a MAE, Corina Vintan. Asa s-a ajuns la ideea de "spirit fabulos" si de aici sloganul "Romania – Fabulospirit". Sloganul ales de GAV pentru Sibiu 2007 a fost "Oras al culturii, oras al culturilor" iar spotul difuzat la televiziunea publica austriaca pentru promovarea "Sibiului" s-a numit "Fabrikultura".

Ce este "spiritul fabulos"?

Potrivit doamnei Vintan, conceptul ar urma "sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara care are mult de oferit Europei, un concept pozitiv, dar cam abstract". Pariul autorilor conceptului este sa faca in asa fel incat "spirit" sa fie asociat cu romanii, la fel cum "conservator" este asociat cu britanicii, "inginer" cu germanii, "romantic" cu francezii si "guraliv" cu italienii. In absenta turnului Eiffel sau a Big Ben, a turnului din Pisa ori a gulasului unguresc sau a maslinelor grecesti, romanii ar urma sa ofere Europei propriile povesti, motiv pentru care campania va fi centrata pe oameni.

Sustinere si costuri

Dupa adoptarea unei hotarari de guvern, ce va fixa liniile generale ale campaniei si evaluarea fianciara a proiectului, MAE va organiza o licitatie pentru a alege o agentie de publicitate care sa implenteze conceptul. Se are in vedere o campanie de print (presa si afise), campanie de televiziune, evenimente indoor si outdoor, precum si "un concert live de mare anvergura". Se va apela la elemente nationale si valori cunoscute in Europa, in special oameni de cultura, sportivi si savanti.

Exemplul vecinilor

Mai multe tari est-europene au desfasurat inainte si dupa aderarea la UE campanii mediatice de promovare: Polonia a avut o campanie centrata pe avantajele economice si oportunitatile de afaceri, Cehia s-a prezentat ca locul ideal pentru o vacanta, iar Ungaria a avut mai multe campanii cu sloganuri precum "Land of natural wonders and treasures", "Talent for entertaining" sau "Open doors, open hearts, open minds". Campanii similare desfasoara si tarile din fosta Iugoslavie, care incearca sa reinvie turismul.

Cele mai citite

Soarele, partener de afaceri: A demarat Programul Casa Verde Panouri Fotovoltaice

Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei. Fondurile alocate primei etape a programului, pentru...

Băncile din UE dezvoltă Wero, un sistem de plăți alternativ pentru a reduce dependența de Visa și Mastercard

Cele mai mari bănci din Uniunea Europeană au colaborat în secret timp de mai mulți ani pentru a dezvolta un nou sistem de plăți...

Companiile de stat din România au înregistrat o scădere semnificativă a profiturilor în prima jumătate a anului

Companiile de stat din România, aproximativ 200 de firme majore controlate de Guvern, au raportat un rezultat brut de 7,92 miliarde lei în primele...
Ultima oră
Pe aceeași temă