Consiliul Local Cluj-Napoca a decis si aprobat in ultima sedinta infiintarea unui departament special pentru recuperarea sumelor restante la bugetul local, provenite din amenzi, si care se cifreaza la peste 20 de miliarde lei vechi. Sursele restantelor sunt diverse, de la amenzile date de catre Politia Rutiera, pana la cele de pe mijloacele de transport in comun, amenzi judecatoresti sau date de catre consiliile locale, precum si a accesoriilor acestora, respectiv dobanzi, penalitati si penalitati de intarziere.
Hotararea CL prevede angajarea a 23 de persoane, un sef de serviciu, 3 inspectori de specialitate si 19 executori fiscali. Obiectul exclusiv al muncii acestora va fi de a-i cauta pe cetatenii rau-platnici si de a-i determina sa-si plateasca amenzile cu care figureaza in baza de date a Primariei.
Desi pornesc la drum cu „entuziasm muncitoresc” sansele reale pe care le are acest departament de a recupera sumele care figureaza pe hartie, nu sunt prea mari. Pentru inceput, comando-ul de „recuperatori” se va ocupa de cele 21.464 de procese-verbale de contraventie, aflate in baza de date a administratiei locale. Mai mult de jumatate dintre acestea, 10.994, provin din amenzi de circulatie si cumuleaza peste 12 miliarde lei vechi.
O alta problema pe care executorii judecatoresti o vor avea va fi la recuperarea amenzilor neplatite la regiile de transport in comun. Conform angajatilor Primariei, „este foarte greu sa identificam contravenientii, pentru ca uneori procesele-verbale se fac in baza actelor de identitate expirate, a cartilor provizorii de identitate, sau in baza altor documente decat cele de identitate”.