7.9 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialBlack Friday, o vânătoare de chilipiruri de 50 milioane euro

Black Friday, o vânătoare de chilipiruri de 50 milioane euro

Site-uri de vânzări online blocate din cauza traficului, o campanie dusă în prelungiri (sâmbătă şi duminică), cozi în magazine şi o listă tot mai lungă de comercianţi participanţi (mai nou, un administrator de fonduri mutuale şi un site de matrimoniale) – iată câteva selecţiuni din atmosfera Black Friday 2012.

 

Discounturi de 30-70% puteau fi întâlnite frecvent vineri, la fel site-uri blocate în primele ore ale dimineţii pentru principalii retaileri parti­cipanţi. S-au vândut bine electrocasnicele mari, laptopurile, telefoanele mobile, orice avea agâţat convingător mesajul „promoţie”, „reducere”, „chilipir”. Comercianţii au încercat să scape de stocuri mai greu vandabile şi să facă loc pentru noile tentaţii de sărbători, bifând şi ocazia unei promovări gratuite, cumpărătorii au găsit ocazia de a cheltui o parte din banii econo­misiţi în ultimul an de teama crizei. Întâlnirea fericită a cererii şi ofertei dă consumatorului ocazia să contemple adaosurile comerciale practicate, în ideea că de Black Friday acestea se contractă până la zero.

Altex a vândut în cele trei zile de campanie Black Friday, împreună cu Mediagalaxy, produse de 15 milioane euro, iar Flanco – de circa 12,1 milioane euro, au anunţat retailerii.

„În topul vânzărilor s-au situat televizoarele LED, frigiderele, maşinile de spălat, urmate de laptopuri şi tablete. Din cele trei zile de vânzări, cel mai mare volum a fost înregistrat în prima zi, pe 23 noiembrie, când vânzările au ajuns la 6 milioane de euro”, a comunicat Altex, într-un comunicat. La Flanco,  cele mai căutate produse au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, maşinile de spălat şi produsele electrocasnice încorporabile. Iulian Stanciu, şeful eMAG, miza la rândul său pe vânzări de 15 miloane euro la încheierea campaniei. Un rezultat perfect posibil de vreme ce vineri la, ora 14, compania vânduse deja 100.000 de produse în valoare de 10 milioane euro. Unii au încercat să fure startul: Domo a demarat, de pildă, promoţiile de la începutul săptămânii şi le-a men­ţinut până vineri, 23 noiembrie.

Dacă băncile au lipsit din campanie (cam greu de aprobat un credit într-o singură zi), administratorii de fonduri au încercat să prindă trenul, deşi reducerile au fost doar simbolice (Certinvest a renunţat la comisionul de subscriere pentru investitorii intraţi în fondurile sale vineri). Pe lista participanţilor am zărit chiar şi un site de matrimoniale care a oferit de Black Friday (sau Blind Friday?) reduceri la abonamente. Valoarea medie a coşului de cumpărături n-a fost deloc simbolică având în vedere produsele-vedetă. La EvoMAG, de pildă, acesta a fost de 220 euro, potrivit declaraţiilor oferite pentru gandul.info.  

Cele mai citite

Partidul conservator din Croația a câștigat alegerile parlamentare

Conservatorii, aflați la putere în Croaţia, au ieşit pe primul loc în alegerile legislative, conform estimărilor iniţiale, dar cu mai puţine mandate decât în...

Real Madrid își continuă drumul către titlul cu numărul 15 în Liga Campionilor. Va întâlni pe Bayern Munchen în semifinale

Real Madrid s-a calificat în semifinalele Ligii Campionilor la fotbal, după ce a învins-o pe Manchester City cu scorul de 4-3, la loviturile de...

Belgia și Cehia vor ca UE să dea noi sancțiuni împotriva influenței Rusiei în viitoarele alegeri europene

Belgia şi Cehia cer ca Uniunea Europeană să adopte noi sancţiuni pentru a contracara influenţa Rusiei în viitoarele alegeri europene, după ce mai multe...
Ultima oră
Pe aceeași temă