4.5 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăSpecialPregătit pentru orice

Pregătit pentru orice

Skoda nu putea rămâne indiferentă la apetitul publicului european pentru maşini capabile a se simţi bine chiar şi pe drumurile de ţară, aşadar ne propune un crossover cu dimensiuni apropiate de cele ale unui SUV compact. Dar cu un accent pus în mod deosebit pe modul în care stă această maşină pe asfalt.

Să creezi un mic SUV 4×4 care are o gardă la sol de doar 180 mm pare un nonsens, în special atunci când vorbim de drumurile de ţară din România, unde şleaurile cer maşini cât mai ridicate, indiferent de modul de tracţiune. Totuşi, inginerii Skoda au avut în caietul de sarcini priorităţi clare – maşina să fie cât mai în largul ei pe şosele şi în oraş, acolo unde îşi va petrece oricum 80% din timp, motiv pentru care şi celelalte elemente utile în offroad sunt sub medie: unghiul de intrare este de 18,8 grade, unghiul de ieşire de 17,9 grade, iar suspensiile sunt mai degrabă ferme decât elastice.

Yeti de oraş

Pe asfalt, răspunsul motorului de 2.0 litri 140CP este instantaneu, iar reprizele de acceleraţie fac din Yeti o maşină surprinzător de distractivă în oraş. Şi în afara acestuia, Yeti rămâne la fel de interesant din punct de vedere dinamic, depăşirile fiind uşor de efectuat în zona celor 70-110km/h.

Maşina are totuşi un ruliu sensibil în viraje, vizibilitatea lateral-faţă este diminuată de montanţii foarte groşi, suspensiile sunt destul de ferme pentru gropile din România, iar la viteze foarte mari stabilitatea maşinii are de suferit atunci când trece pe lângă TIR-uri. Este practic un crossover competent pe şosea, dar care atinge limitele de sus ale clasei sale atunci când e condus sportiv. Într-o utilizare de familist însă va fi extrem de satisfăcător.

Picnic şi chiar mai mult

Am hotărît să-l scot pe Yeti şi în afara asfaltului, dar cu o strângere de inimă, căci nervozitatea maşinii în primele două trepte de viteză nu prevestea nimic bun. Odată apăsat însă butonul de Off Road, lucrurile s-au schimbat dramatic: motorul devine moale în primele două trepte de viteză, fix cât este necesar pentru a conduce pe drumurile de ţară şi chiar pe lângă ele în cel mai relaxat stil posibil, fără a suprasolicita ambreiajul.

Cei 140 CP şi cuplul de 320 Nm disponibil jos, la 1750 rpm, sunt două elemente care asigură liniştea şoferului atunci când abordează rampe accentuate sau când trece prin noroi, cu două condiţii: anvelopele să fie potrivite, iar denivelările mari să fie ocolite. Cu puţină atenţie, vei ajunge cu Yeti în zone în care n-ai fi crezut, chiar dacă nu în creierii munţilor.

Interior modular

Am apreciat mai ales modularitatea interiorului, care recuperează întrucâtva handicapul dimensiunilor ultracompacte (ampatamentul de 2,578 mm în special limitează spaţiul în spate). Scaunele spate se rabatează separat, există şi o binevenită trapă de ski, iar spaţiul de bagaje de 405 litri poate fi extins la 1.760 de litri, forma pătrată a maşinii permiţând încărcarea unor obiecte voluminoase. Dotările în echiparea Experience sunt generoase, iar habitaclul scăldat în lumina pavilionului de sticlă are materiale de bună calitate şi e bine gândit pentru necesităţile unei familii.
Preţurile pentru Skoda Yeti încep de la 16.354 euro cu TVA inclusă, dar modelul testat costa 26.149 euro (29.566 euro cu mulţimea de opţionale de pe el). Din acest motiv, în echipările peste medie Yeti concurează mai degrabă cu Volkswagen Tiguan decât cu modelele mai ieftine de la Dacia sau sud-coreeni.

Yeti este aşadar un model foarte competent pe asfalt, dedicat celor care vor o maşină cu spaţiu suficient pentru o familie şi bagajele ei, bine dotată, dar cu care să iasă liniştiţi şi la un picnic sau la obiectivele turistice aflate departe de drumurile naţionale.

CARACTERISTICI
Skoda Yeti 4×4 2.0 TDI Experience

Motor: 1.968 cmc, motorină

CP: 140/4.200 rpm

Cuplu maxim: 320Nm/1.750 rpm

Lungime, înălţime, lăţime: 4.223/1.691/1.793 mm

Greutate la gol: 1.545 kg

Transmisie: manuală, 6 trepte

Ampatament: 2.578 mm

Rezervor: 60 litri

Portbagaj: 405 litri

Viteza maximă: 190 km/h

Acceleraţie 0-100km/h: 9,9 s

Consum urban, extraurban, mixt: 7,6%, 5,2%, 6,1%

Preţ: 26.149 € cu TVA inclus

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Cum să-ți transformi bradul de Crăciun într-o operă de artă? Trei variante propuse de profesioniști

Crăciunul este momentul magic al anului în care casele se îmbracă în straie de sărbătoare, iar bradul de Crăciun este, fără îndoială, piesa centrală...

Banca Națională a României lansează o monedă din aur dedicată Tezaurului de la Apahida

Banca Națională a României (BNR) anunță lansarea, începând de luni, a unei monede din aur cu tema "Istoria aurului – Tezaurul de la Apahida",...

FCSB remiză albă cu Hoffenheim (0-0) și e foarte aproape de calificarea în faza eliminatorie a Europa League

FCSB a terminat la egalitate cu echipa germană Hoffenheim, 0-0, joi seara, pe Rhein-Neckar-Arena din Sinsheim, în etapa a şasea a competiţiei de fotbal...
Ultima oră
Pe aceeași temă