4.5 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăSpecialCivic, ultima reîncarnare

Civic, ultima reîncarnare

Honda Civic continuă să evolueze pe un culoar propriu în segmentul compact, fără ca vreo altă maşină de familie să se apropie măcar pe jumătate de îndrăzneala designului său, chiar şi la cinci ani de la lansare. Ţine însă pasul faceliftul cu vremurile?

În toamna anului trecut, Honda Civic a primit o nouă grilă faţă şi alte câteva modificări de design, care parcă au mai coborât cu picioarele pe pământ OZN-ul de odinioară. Aparent doar, pentru că odată intrat la interior descoperi acelaşi spatiu desprins din filmele SF, iar dacă te orientezi spre echiparea GT, vei avea câteva surprize extrem de plăcute.

Generaţia următoare, acum

Primul lucru pe care îl remarci la interior este designul bordului, în două trepte, cu un ecran „multi-informaţional” care vine direct din Star Trek, dar şi cu o consolă centrală pe care ai totul la îndemână. Al doilea lucru pe care îl remarci este calitatea materialelor de la bord: pedalierul metalic şi echiparea cu Alcantara a scaunelor cu profil sport de pe echiparea GT arată excelent, iar plasticele nu te supără tactil, deşi sunt tari.

Uimitor este spaţiul în spate, acolo unde te-ai aştepta să stai înghesuit din cauza formei de coupé a maşinii. Dimpotrivă, ai la dispoziţie un spaţiu foarte generos pentru cap şi genunchi, doar spaţiul pentru coate amintindu-ţi că eşti într-o maşină compactă. În plus, scaunele din spate nu doar că se rabatează pentru a mări portbagajul de 415 litri cu o suprafaţă perfect plană, dar se pot şi ridica în sus, pentru a încărca obiecte voluminoase între scaunele din spate şi banchetă, o soluţie unică Honda, foarte practică.

Am apreciat şi deschiderea largă a uşilor din spate, fapt care facilitează accesul în maşină. N-am apreciat însă pornirea cu cheie şi buton de Start, o ciudăţenie care putea lipsi, sincer. De asemenea, vizibilitatea în spate îţi este penalizată de eleronul care străbate luneta, astfel încât va trebui să te bazezi aproape exclusiv pe retrovizoarele laterale.

Ronin cel roşu

Probabil că cea mai potrivită culoare a unei Honda Civic GT de 140 CP este cea roşie, fie şi pentru că se asociază de minune atât cu cele 8,9 secunde necesare pentru un 0-100 km/h, dar mai ales pentru că se potriveşte caracterului acestei maşini: poţi tura motorul până spre 6.000 rpm, căci abia după 3.500 rpm începe adevărata distracţie, cea tipic Honda. Nu vei fi, aşadar, lipit în scaun de plecările de pe loc, însă vei lăsa motorul să urce rapid în ture în fiecare treaptă de viteză până când urletul demenţial al evacuării îţi va spune că te apropii de zona roşie şi că e cazul să schimbi – ba încă vei repeta figura doar de dragul muzicii acestui motor i-VTEC de 1,8 litri care sună mai degrabă ca unul de 2,5 litri, atât de vijelios este.

Propulsorul este completat de o direcţie cam uşoară dar exactă ca un bisturiu, precum şi de un tren de rulare care reuşeşte atât să comunice şoferului ce se întâmplă cu maşina, dar şi să amortizeze bine gropile patriei. Pe viraje Civic GT e în vervă, fiind ca un drog pentru şofer, însă greutatea de doar 1.265 de kg a maşinii îşi spune cuvântul şi puntea spate mai joacă uneori atunci când chiar mergi la limită, iar la viteze mari, de autostradă, motorul cere totuşi retrogradare pentru a-şi păstra calităţile dinamice, ceea ce mai taie din nota sportivă a maşinii. Modelul testat, echipat de top, are un preţ de listă de 20.435 euro, dar oferta curentă este de doar 17.376 euro. Acest lucru va compensa probabil consumul mediu de 10.6% obţinut în testul nostru, cam mare pentru un benzinar de 140 CP, dar în ton cu stilul pe care ţi-l impune Civic GT. Pe scurt, o maşină accesibilă, dedicată celor care caută o compactă spaţioasă cu atitudine şi comportament sport.


CARACTERISTICI
Honda Civic GT 1.8 i-VTEC

Motor: 1.799 cmc, benzină

CP: 140/6.300 rpm

Cuplu maxim: 174 Nm/4.300 rpm

Lungime, înălţime, lăţime: 4.255/1.765/1.460 mm

Greutate la gol: 1.265 kg

Transmisie: manuală, 6 trepte

Ampatament: 2.620 mm

Rezervor: 50 litri

Portbagaj: 415 litri

Viteza maximă: 205 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h: 8.9 s

Consum urban, extraurban, mixt: 8,8%, 5,5%, 6,7%

Preţ: 17.376 euro cu TVA inclusă

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Guvernul și Fondul European de Investiții , un nou fond de 100 de milioane de euro pentru investiții în tehnologie

Guvernul României, în parteneriat cu Fondul European de Investiții (FEI), a anunțat alocarea a 100 de milioane de euro pentru susținerea fondurilor de investiții...

Record pe piața românească de artă: „Țărăncuță odihnindu-se” de Nicolae Grigorescu, adjudecată pentru 365.000 de euro

Casa de Licitații Artmark a înregistrat un nou record pe piața românească de artă în cadrul celei mai recente licitații de iarnă. Opera „Țărăncuță...

Percheziții în Argeș în două cazuri de antisemitism și instigare publică

Polițiștii din Argeș au efectuat percheziții domiciliare în două cazuri distincte ce implică acuzații de antisemitism și instigare publică, conform unui comunicat oficial. În primul...
Ultima oră
Pe aceeași temă